Οι-πιο-σωστές-συμβουλές-φόρτισης-μπαταρίας-ηλεκτρικού-αυτοκινήτου
AYTOKINHTO

Οι πιο σωστές συμβουλές φόρτισης μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι πιο σωστές συμβουλές φόρτισης μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Ακόμη κι αν δεν θέλεις να ασχολείσαι συνεχώς με αυτό, είναι σίγουρα προς όφελος δικό σου και του ηλεκτρικού σου οχήματος, να ακολουθείς κάποιες απλές συμβουλές αναφορικά με τη φόρτιση της μπαταρίας.

Top Gear TEAM

Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Υπάρχουν κανόνες που έχουν ως αποτέλεσμα τη μακροζωία των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Θα μπορούσες να το πεις κι έτσι, αν και κατά βαση αυτά που θα διαβάσεις, είναι συμπεράσματα που προκύπτουν εμπειρικά από τη διαδικασία φόρτισης, αν και περιλαμβάνουν και ορισμένες συμβουλές που δίνονται από κατασκευαστές.

Ανεξαρτήτως τύπου μπαταρίας, κάποια πράγματα φαίνεται πως λειτουργούν γενικότερα και ουσιαστικά αφορούν όλους τους κατασκευαστές.

Λίθιο μπαταρίες

1.Καλό είναι να μην αφήνεις τη μπαταρία φορτισμένη κοντά στο 100% για πολύ ώρα. Αυτό δείχνει να είναι που προκαλεί τη μεγαλύτερη ζημιά από όλα τα άλλα.

2.Αντίστοιχα καλό είναι να αποφεύγεις να κινείσαι αρκετά συχνά με την μπαταρία άδεια, στα επίπεδα κάτω του 5%.

3.Αν τηρείς τα παραπάνω, το πιθανότερο είναι πως οι μπαταρίες δεν θα επηρεαστούν καθόλου από την συχνή ταχυφόρτιση. Αρκεί βέβαια το αυτοκίνητό σου να έχει σύστημα ψύξης.

Κάποιοι επιπλέον κανόνες για όσους έχουν εμμονή με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι οι ακόλουθοι:

1.Προσπάθησε να διατηρείς τη μπαταρία όσο πιο κοντά στο 50% γίνεται (π.χ. στα επίπεδα του 60-80%).

2.Προσπάθησε να διατηρείς ένα σχετικά μικρό εύρος φόρτισης (π.χ. 40-60% είναι προτιμότερο από 30-70%).

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

3.Δεν υπάρχει “ιδανικό” ποσοστό για καθημερινή χρήση. Βάσει των αναγκών σου, θα πρέπει να γνωρίζεις το ποσοστό της μπαταρίας που “καταναλώνεις” κάθε μέρα και να διατηρείς τη μπαταρία όσο πιο κοντά στο 50% γίνεται. Αν π.χ. οι καθημερινές σου ανάγκες μετακίνησης είναι 40 χιλιόμετρα, καλό είναι να μην φορτίζεις τη μπαταρία στο 90%, αλλά κοντά π.χ. στο 60%. Σε γενικές γραμμές, πάνω από το 90% αρχίζει η αναλογικά μεγαλύτερη φθορά.

Αν ακολουθήσεις τους παραπάνω κανόνες, τότε οι μπαταρίες NMC/NCA μπορούν να αντέξουν και 500.000 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες LFP αντέχουν επίσης πολύ, αλλά αν πιστέψουμε άλλες πληροφορίες για μπαταρίες solid state, θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1.000.000 χιλιόμετρα, προσεγγίζοντας ακόμη και τα 5.000.000 χιλιόμετρα.

Αν δεν τηρείς κανέναν κανόνα στη διαχείριση της μπαταρίας του αυτοκινήτου σου, είναι σχεδόν βέβαιο πως η φθορά θα έρθει ταχύτερα. Όταν γίνεται λόγος για αντοχή μιας μπαταρίας, εννοούμε το πότε η μπαταρία θα φτάσει στο 70% της χωρητικότητάς της. Οι μπαταρίες που είναι κάτω του 70% θεωρούνται αυξημένου ρίσκου για ενδεχόμενο φωτιάς και θα πρέπει να ανακυκλώνονται άμεσα.

Related posts

Το ηλεκτρικό Abarth 600e θα έχει 240 ίππους και αγωνιστικό ήχο

timesadmin

Δεν έχεις δει περισσότερες McLaren SLR μαζι

timesadmin

9 αξέχαστες στιγμές στο F1 GP Μονακό (εικόνες, video)

protothema.gr

Peugeot Ε-3008: Όλα τα επίσημα στοιχεία για το νέο SUV

timesadmin

Αυτό ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο το 1909-ο απίθανος κινητήρας του

timesadmin

Η νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan δοκιμάζεται στην αξιολόγηση επιδόσεων και αποδοτικότητας

timesadmin