AYTOKINHTO

Οι νέες Ferrari SF90 XX Stradale και Spider δεν είναι μόνο για πίστα

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Ferrari φτιάχνει αυτοκίνητα με το χαρακτηριστικό XX που θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στον δρόμο. Καλωσορίστε την Ferrari SF90 XX Stradale και Ferrari SF90 XX Spider

Top Gear TEAM

Ferrari SF90 XX Stradale

Οι ονειρικές Ferrari FXX του παρελθόντος και τα άλλα μοντέλα με το χαρακτηριστικό ΧΧ, ήταν πολύ ιδιαίτερα αυτοκίνητα με τις οδηγικές τους παραξενιές, τις οποίες μπορούσε να ικανοποιήσει πιθανώς μόνο ο Michael Schumacher, αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει. Έτσι η Ferrari SF90 XX Stradale και Ferrari SF90 XX Spider που κυκλοφορούν τώρα θα μπορούν να οδηγούνται και στον δρόμο και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά. 

Ferrari SF90 XX Stradale

Στο παρελθόν αυτά τα αυτοκίνητα θα προορίζονταν μόνο για την πίστα, αλλά τώρα από το Maranello θα βγουν 799 Stradale και 599 Spider που θα προσελκύσουν πελάτες παγκοσμίως και κάτι μας λέει πως θα ξεπουλήσουν πριν προλάβει να ξεκινήσει η παραγωγή τους.

Πανίσχυρα κινητήρια σύνολα

Και τα δύο μοντέλα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν έναν V8 twin-turbo κινητήρα, 4,0 λίτρων με τη υποστήριξη από τρεις ηλεκτροκινητήρες. Οι δύο εξ αυτών στον εμπρός άξονα και ο άλλος μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ισχύς αυξάνεται σε συνολικά 1.030 ίππους, έναντι 986 ίππων για το στάνταρ SF90 Stradale.

Ferrari SF90 XX Spider

Από μόνος του, ο V8 στην SF90 XX Stradale αποδίδει 786 ίππους αντί 769 στην απλή έκδοση. Η αύξηση αυτή στην ιπποδύναμη επιτυγχάνεται χάρη σε νέα έμβολα, ειδική επεξεργασία του θαλάμου καύσης και τριμαρισμένους αγωγούς εισαγωγής και εξαγωγής.

Ferrari SF90 XX Stradale

Η νέα πολλαπλή είναι επίσης τοποθετημένη πιο κοντά στην καμπίνα που σημαίνει καλύτερος ήχος. Ασφαλώς είναι και ελαφρύτερη, αλλά αυτό περιλαμβάνει και τις απαραίτηες υποχωρήσεις όσον αφορά την καθημερινή χρήση. 

Αναβαθμισμένοι και οι ηλεκτροκινητήρες 

Βελτιωμένοι σε απόδοση είναι και οι ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 229 ίππους και όχι 217 όπως στην απλή έκδοση δρόμου για τις Ferrari SF90. Η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 7,9 kWh. Όταν λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, η αυτονομία εξακολουθεί να είναι 25 χιλιόμετρα και η τελική ταχύτητα στη λειτουργία με χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει αμετάβλητη στα 135 km/h.

Ferrari SF90 XX Spider

Λειτουργία qualifying 

Στις νέες SF90 XX υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να βελτιώσει τους χρόνους του σε ένα γυρολόγιο. Το Qualifying όπως ονομάζεται αφορά μόνο τους ιδιοκτήτες που θα επισκέπτονται κάποια πίστα, γιατί το boost μεγαλύτερης ισχύος που θα δίνει αυτό δεν έχει κάποια ιδιαίτερη χρησιμότητα όταν κυκλοφορείς στους δρόμους.

Ferrari SF90 XX Stradale

Το ενθαρρυντικό πάντως είναι πως θα είναι διαθέσιμα 30 τέτοια boost με πλήρη την μπαταρία και σύμφωνα με τις μετρήσεις της Scuderia, κάθε τέτοιο θα δίνει την δυνατότητα να βελτιωθεί ο χρόνος στον γύρο του Fiorano κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου.

Ferrari SF90 XX Spider

Αεροδυναμικά βοηθήματα 

Οι Ferrari ΧΧ όμως όπου και αν κυκλοφορούν θα πρέπει να δείχνουν τον χαρακτήρα τους και στην προκειμένη περίπτωση αυτό συνδυάζεται με την αεροδυναμική. Μεγαλύτερο splitter εμπρός για να στέλνει τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ η εισαγωγή στο καπό που υπάρχει στην απλή έκδοση, εδώ γίνεται ένα πολύ εκλεπτυσμένο σύστημα αεροδυναμικής λειτουργίας.

Ferrari SF90 XX Stradale

Πίσω η πτέρυγα είναι στο ίδιο πνεύμα και στο Maranello λένε πως τέτοια πτέρυγα είχαν τοποθετήσει σε αυτοκίνητο τους για τον δρόμο, τελευταία φορά στην Ferrari F50. Με όλα αυτά η κάθετη δύναμη που παράγει η Stradale φτάνει τα 530 κιλά στα 220km/h.

Related posts

Η επιστροφή της Toyota Celica: Τι αποκάλυψε ο πρόεδρος Akio Toyoda

timesadmin

Και τώρα μπορείς να αγοράσεις βέρες γάμου Honda

timesadmin

Οδηγούμε Tesla Cybertruck: Το ηλεκτρικό pick up της νέας εποχής είναι από ατσάλι

protothema.gr

McLaren: Βάζει φρένο στα ηλεκτρικά μέχρι το 2030

timesadmin

F1: Πώς ο Verstappen θα γίνει πρωταθλητής το Σάββατο

timesadmin

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Ποια θα είναι η κατηγορία με τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό το 2024

timesadmin