Οι-Έλληνες-αλλάζουν-συχνά-smartphones:-1-συσκευή-ανά-1,6-έτη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Έλληνες αλλάζουν συχνά smartphones: 1 συσκευή ανά 1,6 έτη

Του Φώτη Φωτεινού

Οι Έλληνες “αγαπούν” την τεχνολογία, οι Έλληνες “αγαπούν” τα smartphones και μάλιστα, προχωρούν σε αλλαγή μοντέλου ανά 1,6 έτη. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την έρευνα “Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones” που εκπόνησε σε δείγμα περίπου 1.400 Ελλήνων καταναλωτών, ηλικίας 18 – 60 ετών, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Pandas στα τέλη του 2021.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας, φαίνεται πως αλλάζουν συχνά smartphones, με μέσο όρο περίπου 1 συσκευή ανά 1,6 έτη.

Και όσο αυξάνεται η συχνότητα αντικατάστασης των smartphones με νεότερα μοντέλα, τόσο αυξάνονται τα λειτουργικά smartphone που μένουν αναξιοποίητα σε κάθε σπίτι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 4 στα 10 νοικοκυριά έχουν περισσότερα smartphones από τα μέλη που αποτελούνται, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι 7 στα 10 νοικοκυριά που αποτελούνται από 1 έως 2 άτομα, φαίνεται να έχουν 3 ή περισσότερα λειτουργικά smartphones στην κατοχή τους.

Λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά smartphone

Ως προς την κύρια αφορμή που οδηγεί τους καταναλωτές στην αγορά ενός νέου smartphone, 8 στους 10 (83%) δήλωσαν ότι το κάνουν, όταν υπάρχει σημαντική βλάβη ή φθορά στη συσκευή τους, που απαιτεί υψηλό κόστος επισκευής.

Παράλληλα, 6 στους 10 (60%) δήλωσαν ότι προχωρούν σε αγορά νέου smartphone, όταν τα χαρακτηριστικά της υπάρχουσας συσκευής δεν καλύπτουν πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες.

Ταυτόχρονα, ενώ το 15% καταναλωτών αναφέρει πως έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένο smartphone, το διπλάσιο ποσοστό – 30% των καταναλωτών, δήλωσε ενδιαφέρον στο να αγοράσει στο μέλλον μεταχειρισμένη συσκευή, γεγονός που αναδεικνύει την προοπτική ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι καταναλωτές δεν αξιοποιούν το παλιό smartphone μετά την αγορά νέου

Οι καταναλωτές αποφασίζουν να κρατήσουν το παλιό τους smartphone ως backup συσκευή που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον από τους ίδιους (28%) ή από συγγενικά/φιλικά πρόσωπα (32%).

Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% ανέφερε και το συναισθηματικό δέσιμο ως βασικό λόγο για να κρατήσει την παλιά του συσκευή.

Όμως, ένα 15% απάντησε πως δε γνωρίζει καν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης παλιών συσκευών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλαζε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούριο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο.

Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά στην πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με τον συγκεκριμένο όρο.

Related posts

Αδ. Γεωργιάδης: Η Ελλάδα στην πρώτη ταχύτητα στο νέο ΕΣΠΑ σε όλη την ΕΕ

timesadmin

Σε vertigo η αγορά λόγω των νέων μέτρων

timesadmin

ΕΚΤ: Δημόσιο χρέος, διαθέσιμο εισόδημα και χαμηλή ανάπτυξη οι κίνδυνοι για Ελλάδα

timesadmin

Ρεκόρ διατραπεζικών συναλλαγών μέσω ΔΙΑΣ, στα 344 δισ. ευρώ το 2021

timesadmin

Ανοικτά Δεδομένα: Τι είναι και ποιους αφορούν – Οι πρωτοβουλίες της ΤτΕ

timesadmin

Έφη Αχτσιόγλου: Πρόταγμα της ψηφιακής μετάβασης το 35ωρο χωρίς μείωση μισθού

timesadmin