Οδηγός για αρχάριους για την θρυλική φίρμα MG που επέστρεψε

0
10

MG Cyberster-10

H MG διανύει εδώ και λίγους μήνες τα πρώτα της βήματα και στην ελληνική αγορά, αυτή τη φορά υπό κινεζικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Όμως αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις, είναι πως δεν ήταν πάντα έτσι για μια εταιρεία που γεννήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και έχτισε το όνομά της στους αγώνες και τα σπορ μοντέλα.

Καμία σχέση με τα value for money SUV που αποτελούν την αιχμή του δόρατος της σημερινής της εκδοχής. Στο κείμενο που ακολουθεί, μπορείς να πραγματοποιήσεις ένα εντατικό μάθημα στην πορεία της MG από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι σήμερα, που ρίχνει φως σε αρκετές πτυχές της ιστορίας της.

Ποια είναι η MG και πότε άρχισε να φτιάχνει αυτοκίνητα;

MG archive

Η MG ξεκίνησε ως μια παράλληλη δραστηριότητα του William Morris, με τον διευθυντή Cecil Kimber να τροποποιεί τα Morris Oxfords και να τα πουλάει με το σήμα Morris Garages στο μπροστινό τους μέρος. Με την προσθήκη της Austin, ολόκληρη η επιχείρηση απέκτησε νέα δυναμική που οδήγησε στη δημιουργία της British Motor Corporation το 1952.

Μια ακόμη συγχώνευση είδε την BMC να γίνεται British Leyland Motor Corporation το 1968, η οποία κρατικοποιήθηκε εν μέρει το 1975, μετά την οικονομική κατάρρευσή της. Η British Leyland μετονομάστηκε σε Rover Group το 1986, στη συνέχεια πέρασε για ένα μικρό διάστημα στην κατοχή της British Aerospace και τελικά αγοράστηκε από την BMW το 1994.

Οι Γερμανοί κράτησαν τα υγιή τμήματα και πούλησαν την MG Rover στην κοινοπραξία Phoenix των πρώην στελεχών της Rover για το συμβολικό ποσό των 10 λιρών, το 2000. Θα μπορούσες να το θεωρήσεις την αγορά ως μια μεγάλη ευκαιρία, αν και η MG Rover δεν υπήρξε ποτέ κερδοφόρα και κατέρρευσε το 2005, αφού λίγο νωρίτερα, οι συνομιλίες για εξαγορά της από την Shanghai Automotive (SAIC) είχαν αποτύχει. Μια άλλη κινεζική εταιρεία, η Nanjing, αγόρασε την MG, αλλά τελικά και η ίδια εξαγοράστηκε από τη SAIC στο 2007.

Κανένα από τα αυτοκίνητά της δεν κατασκευάζεται πλέον στη Μ. Βρετανία αλλά στην Κίνα, όμως η MG είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες χάρη στις χαμηλές τιμές των μοντέλων της και την πρόσφατη διεύρυνση της γκάμας της με την προσθήκη ηλεκτρικών μοντέλων με εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής.

Ποιο είναι το φτηνότερο και ποιο το ακριβότερο μοντέλο της MG;

MG ZS dokimi

Οι προσιτές τιμές είναι κάτι σαν trademark της MG αυτές τις μέρες, οπότε μπορείς να περιμένεις πως θα υπάρχει ένα αυτοκίνητο σε λογική τιμές σε όλη τη γκάμα της εταιρείας. Οι επιλογές περιλαμβάνουν εκδόσεις βενζίνης, ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα προς πώληση στις εκθέσεις της μάρκας, ξεκινώντας από το αυτοκίνητο πόλης MG3 (που όμως δεν εισάγεται στην Ελλάδα) και συνεχίζοντας με τo station wagon MG5, το ηλεκτρικό MG4 και τα SUV HS και ZS.

Το MG ZS είναι το φτηνότερο, ξεκινώντας από τα 18.950 ευρώ και δεν μπορείς να πεις πως είναι φτωχό σε εξοπλισμό. Ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα και σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, cruise control και αισθητήρες παρκαρίσματος, περιλαμβάνονται στην εισαγωγική έκδοση Exclusive.

Η νέα έκδοση επιδόσεων του MG4 με την ονομασία XPower ξεκινά από 43.150 ευρώ και αποτελεί το ακριβότερο MG που μπορείς να αποκτήσεις σήμερα. Αν όμως σκεφτείς πως σε αυτά τα χρήματα παίρνεις ένα αυτοκίνητο με ισχύ 435 ίππων και φορτωμένο με πλούσιο εξοπλισμό όπως κάμερες 360 °, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, οθόνη αφής 10,25 ιντσών και θερμαινόμενο τιμόνι, τότε αρχίζει να μοιάζει μάλλον ευκαιρία.

Ποιο είναι το πιο γρήγορο MG;

MG4 XPower

Όταν σκέφτεσαι υψηλές επιδόσεις, η MG πιθανότατα δεν είναι το πρώτο όνομα που σου έρχεται στο μυαλό. Πιθανότατα δεν είναι καν στο top 10. Και μπορεί να μην έχεις άδικο, αν και το MG4 Xpower των 435 ίππων που αναφέραμε και παραπάνω έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3.8 δευτερόλεπτα. Είναι επίσης το γρηγορότερο MG που πωλείται αυτή τη στιγμή όσον αφορά την τελική ταχύτητα, που φτάνει τα 200 Km/h.

Για να μην παραβλέπουμε και την πλούσια ιστορία της μάρκας στους αγώνες, στη σύγχρονη εποχή της, η MG πήρε μέρος στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού για μερικά χρόνια εκεί στα μέσα της δεκαετίας του 2010, όμως με μέτρια σε γενικές γραμμές αποτελέσματα.

Ποιο είναι το καλύτερο πρωτότυπο της MG;

MG Cyberster-10

Το πρωτότυπο EXE-1 που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1985, αποτέλεσε το αποκορύφωμα για την εταιρεία στα 80s. Κυρίως γιατί έδειξε πως η MG, είχε τη φιλοδοξία και τη δυνατότητα να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο τύπου Lotus Esprit. Βέβαια δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Ποιος θα αγόραζε ένα supercar MG;

Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό roadster θα μπορούσε να είναι μια διαφορετική υπόθεση, γι’ αυτό και το πρωτότυπο Cyberster του 2023 που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης προκάλεσε ενθουσιώδη σχόλια. Υπόσχονταν επιδόσεις, σπορ οδική συμπεριφορά και αυτονομία που θα ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα αν και η έκδοση παραγωγής που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2024, μάλλον δεν θα είναι σε θέση να φτάσει τόσο μακριά.

Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή της MG;

MG archive

Η κληρονομιά της MG είναι ίσως το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο της. Ένα εμπορικό σήμα που χτίστηκε στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα και που οι Κινέζοι ιδιοκτήτες του, απολαμβάνουν την υψηλή αποτίμηση της σημερινής του αξίας. Η Morris ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου στη δεκαετία του 1920, καταλαμβάνοντας πάνω από το ήμισυ της αγοράς.

Η γέννηση της MG ως σπορ υπο-μάρκας της Morris ήταν έξυπνη ιδέα και η εταιρεία ήταν ένας σημαντικός παίκτης στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού πριν από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα πρώτα εργοστάσιά της ήταν επίσης βασικές τοποθεσίες της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου, τα Mini εξακολουθούν να κατασκευάζονται στο Cowley με εξαρτήματα από το παλιό εργοστάσιο Morris στο Swindon, ενώ το εργοστάσιο Longbridge στο Μπέρμιγχαμ ήταν το σπίτι της Rover για δεκαετίες.

Ποια ήταν η χειρότερη στιγμή της MG;

MG archive

Υπάρχουν αρκετές για να διαλέξει κανείς για μια ιστορία τόσο μακρά και ένδοξη όσο η MG. Θα μπορούσε η χειρότερη στιγμή της να είναι οι αντισημιτικές απόψεις του ιδρυτή William Morris και η υποστήριξη του φασιστικού κόμματος του Oswald Mosley στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Ίσως πάλι θα μπορούσε να είναι η απώλεια της ταυτότητας της μάρκας, υπό την ιδιοκτησία της British Motor Corporation στη δεκαετία του 1950.

Ένα χαμηλό σημείο για τους οπαδούς της MG ήταν το 1980, όταν η παραγωγή των μοντέλων Midget και MGB σταμάτησε, επειδή το εργοστάσιο Abingdon έχανε αρκετά χρήματα σε κάθε αυτοκίνητο. Η εποχή του hot hatch είχε ξεκινήσει και φαινόταν ότι το μέλλον της MG στη δεκαετία του 1980 θα ήταν ως logo σε αδιάφορα μοντέλα όπως τα Metro, Maestro και Montego. Μόλις το 1992 το σήμα MG εμφανίστηκε ξανά σε ένα σπορ αυτοκίνητο, το RV8. Όμως η Rover είχε ήδη ξεκινήσει την πορεία προς την οριστική κατάρρευσή της. Θλιβερές στιγμές.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη από την MG;

MG archive

Η μετατροπή του Austin Metro σε ένα επιβλητικό αυτοκίνητο του Group B των αγώνων WRC ήταν ένα σημείο καμπής. Το 6R4, που βρέθηκε απέναντι στα Audi Quattro, Lancia Delta Integrale και Renault 5 Turbo, διέθετε έναν κινητήρα V6 3.0 λίτρων, μόνιμη τετρακίνηση και χρηματοδότηση από την ομάδα Williams F1.

Το 6R4 εισήλθε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1986, αποδίδοντας 410 ίππους σε αγωνιστική μορφή και έχοντας 0-100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα, παρά το γεγονός ότι ήταν το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του χωρίς υπερσυμπιεστή. Ωστόσο, το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν η τρίτη θέση στο Ράλι GB. Το δυστύχημα του Φινλανδού οδηγού Henri Toivonen το 1986 στην Κορσική με τη Lancia Delta S4 είχε ως αποτέλεσμα την απαγόρευση των αυτοκινήτων του Group B και κάπου εκεί, έληξε άδοξα η καριέρα του Metro 6R4.