Ξεκινάει-ο-διαγωνισμός-για-τη-νέα-παραχώρηση-της-Αττικής-Οδού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινάει ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 20:19

Στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη νέα παραχώρηση μιας από τις σημαντικότερες οδικές υποδομές της χώρας, της Αττικής Οδού, προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ).

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε σήμερα διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να βρεθεί το σχήμα το οποίο θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου ξεκινώντας από τα τέλη του 2014, οπότε λήγει η σημερινή παραχώρηση.

Σήμερα, μέτοχοι της Αττικής Οδού ΑΕ που έχει την παραχώρηση είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με ποσοστό 65,75%, η ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 24,19%, η ΕΤΕΘ Α.Ε. (που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ Α.Ε.) με ποσοστό 10,02% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά τον αυτοκινητόδρομο όπως είναι σήμερα, χωρίς έργα επέκτασης. Όπως έχει γράψει το Capital.gr, αυτό έγινε για να ανοίξει ο κύκλος των πιθανών ενδιαφερόμενων, καθώς στο παιχνίδι μπορούν να μπουν, εκτός από τους κατασκευαστικούς ομίλους, και μεγάλοι θεσμικοί επενδυτές του εξωτερικού. Στόχος είναι να υπάρξουν και συμμετοχές από τα λεγόμενα “infrastructure funds”, δηλαδή τα επενδυτικά ταμεία που τοποθετούνται σε υποδομές, οι οποίες προσφέρουν σταθερές αποδόσεις.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. 

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Ά φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β φάση). Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως την 20η Απριλίου 2022. Λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας περιγράφονται στην Πρόσκληση Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.

Related posts

Αύξηση 13,4% του ΑΕΠ στο γ’ τρίμηνο με ατμομηχανή τον τουρισμό

timesadmin

Βουλή: Την Πέμπτη εισάγεται για ψήφιση στην ολομέλεια ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός των 2,6 δισ. ευρώ

timesadmin

ΙΟΒΕ: Βελτιώνονται οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία

timesadmin

Νομοσχέδιο: Ποιες αλλαγές έρχονται στο “καθεστώς” της κατάρτισης

timesadmin

Δ. Μαθιός: Δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν οι επιπτώσεις από την εισβολή στην Ουκρανία

timesadmin

Εκτινάχθηκαν κατά 676,8% οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού τον Μάρτιο

timesadmin