Πιο βίαιες και καθοριστικές για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου σε σχέση με αυτή της εθνικής οδού χαρακτήρισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τις καταστροφές που προκάλεσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο η κακοκαιρία Daniel. Όπως είπε, μάλιστα, η ολική ανάταξη θα χρειαστεί πολύ χρόνο και τέτοιο ποσο χρημάτων που «με τρομοκρατεί».
«Οι ζημιές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες στα δίκτυα των μεταφορών – οφείλω να πω ότι είναι μεγαλύτερες, πολύ μεγαλύτερες στον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια νέα περιπέτεια. Με την έννοια ότι σαν μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, είναι αναγκαστική διακοπή των δρομολογίων. Έχει καταστραφεί η σιδηροδρομική υποδομή σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του, και φυσικά υπάρχουν προβλήματα που αγγίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης, αυτά που όλος ο κόσμος έχει μάθει τα τελευταία χρόνια είναι εκτός λειτουργίας και μάλλον είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναταχθεί. Πρέπει να γίνει επανακατασκευή. Εκεί λοιπόν είναι το μεγάλο πρόβλημα» είπε στην ΕΡΤ ο κ. Ταχιάος.
Σύμφωνα με τον ίδιο ο στόχος είναι «σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο είναι ενός – δύο μηνών, να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε το ρεύμα καθόδου της σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή αυτό που έρχεται από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα χωρίς τα συστήματα. Μιλάμε για ταχύτητες οι οποίες θα είναι το μάξιμουμ 80 χιλιόμετρα την ώρα και με ντιζελοκίνηση, κάτι το οποίο θα αποκαταστήσει κυρίως τις εμπορικές μετακινήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και δευτερευόντως της επαρχίας»
«Εκείνο το οποίο θα ακολουθήσει θα είναι η ανακατασκευή του συνόλου της γραμμής μετά από το τμήμα του Δομοκού μέχρι και ουσιαστικά το Παλαιοφάρσαλο. Εκεί θα αναγκαστούμε να κατασκευάσουμε από την αρχή το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών συστημάτων γιατί έχουν υποστεί πάρα πολύ σημαντικές ζημιές και όσα έχουν διασωθεί πιθανότατα δε βρίσκουν κάποια ανταλλακτικά σήμερα, γιατί είναι κατασκευές προηγούμενων δεκαετιών. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τον σιδηρόδρομο. Πρέπει να σας πω ότι η ολική ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου θα πάρει πολύ χρόνο» συνέχισε σε δραματικούς τόνους ο κ. Ταχιάος.
Όπως εξήγησε «τα χρήματα θα τα πάρουμε από το ταμείο ανάκαμψης – είναι από τα 600 εκατομμύρια που διασφαλίστηκαν προηγουμένως από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ήδη κάνουμε το τεχνικό δελτίο. Δεν θα σας πω το νούμερο, γιατί και εμένα με τρομοκρατεί, αλλά είναι πολλά λεφτά».
Συγκρίνοντας, μάλιστα, την κατάσταση του σιδηροδρόμου με τις σημαντικές ζημιές στο οδικό δίκτυο είπε ότι «αναλογικά με τον σιδηρόδρομο δεν είναι τόσο βίαιες και τόσο καθοριστικές. Στο σιδηρόδρομο είναι πολύ μεγάλες οι ζημιές. Αυτό πρέπει να το πούμε. Και θα χρειαστεί να κάνουμε και παραδοχές, κατασκευαστικές και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον, οι οποίες ανεβάζουν το κόστος».
Όπως τόνισε ο Νίκος Ταχιάος «αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι στον κάμπο έπεσε αυτές τις μέρες όγκος τρεισήμισι δισεκατομμυρίων τόνων κυβικών μέτρων νερού. Μπορείτε να φανταστείτε το νούμερο – είναι τεράστιο. Ξήλωσε τις σιδηροδρομικές υποδομές. Πρέπει να πούμε ότι οι υποδομές οι υπόλοιπες, σε ένα πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, έχουν αντέξει».
Ειδήσεις σήμερα:
Μυστήριο με το πρόσωπο που μίλησε ο πλοίαρχος του Blue Horizon και ζήτησε όλα να έχουν τακτοποιηθεί πριν επιστρέψει
Νόμιμη η δουλειά σε δεύτερο εργοδότη, πόσες ώρες εργασίας επιτρέπονται στο 24ωρο: Το νέο εργασιακό νομοσχέδιο
Βίντεο: «Καραβιές» μεταναστών στη Λαμπεντούζα – Έφτασαν 7.000 μέσα σε 24 ώρες, βοήθεια ζητά η Μελόνι