Αυτή η φίρμα είχε ήδη δεσμευτεί ότι μέχρι το 2030 θα έχει στην γκάμα της μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μόλις ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή των εκδόσεων με κινητήρα πετρελαίου
Ήταν γνωστή εδώ και καιρό η πρόθεση της Volvo να προχωρήσει σε πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2030. Αυτό είναι κάτι που προϋποθέτει τη σταδιακή κατάργηση των εκδόσεων με θερμικούς κινητήρες, κάτι που στην περίπτωση των diesel, φαίνεται πως θα ισχύσει άμεσα.
Όπως επιβεβαίωσε η σουηδική εταιρεία, στις αρχές του 2024, θα περάσει τη γραμμή παραγωγής το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό της.
Πρόκειται για μια κίνηση που είχε μεθοδευτεί εδώ και μήνες, ειδικά από τη στιγμή που η μάρκα πούλησε το μερίδιό της στα περιουσιακά της στοιχεία που αφορούσαν την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του: “Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον για εμάς και είναι σαφώς ανώτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Είμαστε πλήρως επικεντρωμένοι στη δημιουργία ενός ευρέος χαρτοφυλακίου premium, πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που προσφέρουν όλα όσα περιμένουν οι πελάτες μας από ένα Volvo, ενώ παράλληλα αποτελούν βασικό μέρος της απάντησής μας στην κλιματική αλλαγή”.
H άλλη άποψη
Η Volvo εκτιμά πως η απομάκρυνσή της από το diesel, θα βρει μιμητές και στις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, ειδικά από τη στιγμή που οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες πετρελαίου ακολουθούν φθίνουσα πορεία.
Υπάρχουν πάντως και αντίθετες απόψεις από εκείνες του CEO της Volvo. Όπως του Lynn Calder, διευθύνοντος συμβούλου της Ineos Automotive, που κατά τη διάρκεια του SMMT Electrified 2023, τόνισε την ανάγκη για ένα μείγμα συστημάτων κίνησης.
Ο Calder έφερε ως παράδειγμα τις περιπτώσεις μοντέλων 4×4, που χρησιμοποιούνται συχνά για αγροτικές εργασίες, όπου δεν υπάρχουν υποδομές για την υποστήριξη ηλεκτρικών οχημάτων. “Μιλάμε συνέχεια για τα EVs και νομίζω ότι αυτό είναι αρκετά επικίνδυνο. Θα χρειαστούμε ένα μείγμα διαφορετικών συστημάτων κίνησης”, δήλωσε χαρακτηριστικά.