Μακροζωία:-Η-μία-αλλαγή-που-πρέπει-να-κάνετε-στη-ζωή-σας-για-να-ζήσετε-περισσότερο
ΥΓΕΙΑ

Μακροζωία: Η μία αλλαγή που πρέπει να κάνετε στη ζωή σας για να ζήσετε περισσότερο

Μακροζωία:-Η-μία-αλλαγή-που-πρέπει-να-κάνετε-στη-ζωή-σας-για-να-ζήσετε-περισσότερο

Είκοσι χρόνια τώρα, ο αμερικανός δημοσιογράφος, συγγραφέας και εξερευνητής Dan Buettner μελετά τη μακροζωία και τα μυστικά της σε μέρη όπως η Ικαρία και η Οκινάουα στην Ιαπωνία. Είναι εκείνος που προσδιόρισε τις «Μπλε Ζώνες» του κόσμου, τις πέντε περιοχές του πλανήτη όπου οι άνθρωποι τείνουν να ζουν περισσότερο, και έχει να αποκαλύψει πολλά.

Οι υγιεινές συνήθειες, ακόμη κι αν δεν τις έχει κανείς από πάντα, αλλά αρχίσει να τις ακολουθεί αργότερα στη ζωή, μπορεί να επηρεάσουν θετικά τη μακροζωία ενός ατόμου, λέει ο Buettner. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη διατροφή μας.

«Μία μέση 20χρονη γυναίκα θα μπορούσε να ζήσει περίπου 10 χρόνια περισσότερο εάν αρχίσει να ακολουθεί μία διατροφή τύπου Μπλε Ζώνης», βασισμένη δηλαδή στα λαχανικά και στα τρόφιμα ολικής άλεσης, λέει στο CNBC ο Buettner.

Οι άνδρες, όπως διαπίστωσε, θα μπορούσαν να κερδίσουν άλλα 13 χρόνια ζωής αν έτρωγαν όπως οι κάτοικοι των Μπλε Ζωνών.

«Ακόμη και για ένας 60χρονος, θα μπορούσε να κερδίσει έξι χρόνια ζωής επιπλέον», σημειώνει.

Όμως, υπάρχει κάτι που μπορεί να προσφέρει άμεσα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον ίδιο.

Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο, πείστε και τους φίλους σας να σας ακολουθήσουν

Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, λέει ο Buettner, είναι να περιβάλλεστε από ανθρώπους που σκέφτονται όπως κι εσείς.

Φροντίστε να δημιουργήσετε μια ομάδα από φίλους που να θεωρούν ότι διασκέδαση είναι το να κάνουν μια δραστηριότητα, προτείνει.

Οι φίλοι σας είναι αυτοί που θα επηρεάσουν τις επιλογές που θα κάνετε σε θέματα υγείας σχεδόν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, εξηγεί.

Ο ίδιος ο Buettner ασκείται συχνά με τους φίλους του, κάνοντας μαζί τους δραστηριότητες όπως η ποδηλασία. Λέει ότι η ομαδική άσκηση τους έχει επίσης βοηθήσει να αναπτύξουν και βαθύτερους κοινωνικούς δεσμούς.

Οι συνήθειές του ακολουθούν το παράδειγμα αιωνόβιων όπως η 102χρονη Deborah Szekely που κάνει καθημερινά τις βόλτες της με μια πολύ καλή της φίλη και ενθαρρύνει τους ανθρώπους να «βρίσκουν φίλους που είναι δραστήριοι».

Για τον Buettner, το να έχεις έναν φίλο που τρώει υγιεινά στον κοινωνικό κύκλο σου μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις πιο έξυπνες διατροφικές επιλογές.

«Αν όλοι οι φίλοι σας μαζεύονται γύρω από τη σούβλα ή το μπάρμπεκιου ή την πίτσα Hut ή κάτι παρόμοιο, αυτό θα φάτε κι εσείς», λέει ο Buettner. Όμως, ένας vegan ή vegetarian φίλος θα σας δείξει πώς να μαγειρεύετε ή πού να βρείτε καλά χορτοφαγικά πιάτα.

Όταν οι άνθρωποι γύρω σας καταναλώνουν τακτικά πλήρεις, φυτικές τροφές, είναι πιο πιθανό να κρατήσετε κι εσείς αυτήν τη συνήθεια – και, κατά συνέπεια, να ζήσετε περισσότερο.

Φωτογραφία: iStock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κοκκύτης: Τραγική η κλινική εικόνα των ασθενών – Δεν μπορούν να πάρουν ανάσα

Έγκαυμα από τον ήλιο: Πότε να πάτε στον γιατρό – Τι να προσέξετε

Άκρως επικίνδυνη για τα παιδιά η καθιστική ζωή

The post Μακροζωία: Η μία αλλαγή που πρέπει να κάνετε στη ζωή σας για να ζήσετε περισσότερο appeared first on coollife.gr.

Related posts

Το Apple Vision Pro «αλλάζει το παιχνίδι» στα χειρουργεία και μπορεί να δείχνει το μέλλον

protothema.gr

Γιατί επιδεινώνεται ο πονοκέφαλος το φθινόπωρο και τι να προσέχετε

timesadmin

Καρκίνος του μαστού: Πώς βοηθάει τις γυναίκες μια δυνατή συντροφική σχέση [μελέτη]

protothema.gr

Έτσι θα μείνεις πιστή στο τρέξιμό σου

timesadmin

Χαμηλά λευκά αιμοσφαίρια: Ποιές είναι οι πιθανές αιτίες, πότε πρέπει να ανησυχήσετε

James Rollner

Υπογλυκαιμία: Τι είναι και πώς να την προλάβετε

protothema.gr