Κοιμάστε-αργά-κάθε-βράδυ;-Τι-δείχνει-αυτό-για-τη-λειτουργία-του-εγκεφάλου-σας
ΥΓΕΙΑ

Κοιμάστε αργά κάθε βράδυ; Τι δείχνει αυτό για τη λειτουργία του εγκεφάλου σας

Κοιμάστε-αργά-κάθε-βράδυ;-Τι-δείχνει-αυτό-για-τη-λειτουργία-του-εγκεφάλου-σας

Πώς επηρεάζουν οι συνήθειες του ύπνου, αλλά και ο τρόπος ζωής, τη νοητική λειτουργία, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι άνθρωποι που κοιμούνται αργά το βράδυ μπορεί να έχουν καλύτερη νοητική λειτουργία απ’ ό,τι όσοι μπαίνουν νωρίς για ύπνο, αναφέρουν επιστήμονες από τη Βρετανία.

Μελετώντας χιλιάδες εθελοντές διαπίστωσαν πως όσοι είναι πιο δραστήριοι σωματικά και νοητικά μέχρι αργά το βράδυ, αποδίδουν καλύτερα σε τεστ νοητικών δεξιοτήτων.

Η έρευνά τους έδειξε επίσης ότι είναι σημαντική και η διάρκεια του ύπνου. Όσοι εθελοντές κοιμόντουσαν κάθε βράδυ από 7 έως 9 ώρες είχαν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ που αξιολογούσαν:

  • Την ευφυΐα
  • Τη λογική σκέψη
  • Τους χρόνους αντίδρασης
  • Τη μνήμη

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στην ιατρική επιθεώρηση BMJ Public Health. Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 26.820 εθελοντές, ηλικίας 53-86 ετών. Το 56% ήταν γυναίκες. Όλοι τους παρέχουν από το 2006 δεδομένα για τον τρόπο ζωής και την υγεία τους στην μεγάλη βάση ιατρικών δεδομένων UK Biobank.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όσοι εκ φύσεως ήταν πιο δραστήριοι το βράδυ, έτειναν να έχουν «ανώτερη νοητική λειτουργία» σε σύγκριση με όσους ήταν πιο δραστήριοι το πρωί (πρωινοί τύποι).

Καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοητικών δεξιοτήτων είχαν επίσης οι ενδιάμεσοι τύποι, δηλαδή όσοι δεν ξενυχτούσαν αλλά ούτε έμπαιναν για ύπνο πολύ νωρίς.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι «οι χρονότυποι  δεν αποτελούν απλώς μία προσωπική προτίμηση. Μπορεί να επηρεάζουν τη νοητική λειτουργία», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr. Raha West, από το Imperial College του Λονδίνου (ICL).

Διάρκεια του ύπνου και τρόπος ζωής

Μολονότι όμως είναι σημαντικό να κατανοεί κανείς τις φυσικές τάσεις του ύπνου του, εξίσου σημαντικό είναι να προσέχει και τη διάρκειά του, πρόσθεσε. «Ο συνδυασμός των δύο έχει ζωτική σημασία για να διατηρείται ο εγκέφαλος υγιής και να λειτουργεί κατά το δυνατόν καλύτερα», τόνισε.

Όντως, η μελέτη έδειξε πως όσοι κοιμούνται λιγότερες από 7 ώρες κάθε βράδυ έτειναν να έχουν χειρότερες επιδόσεις στα νοητική τεστ. Επιβαρυντικός φάνηκε να είναι και ο υπερβολικός ύπνος (πάνω από 9 ώρες κάθε βράδυ).

Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι οι γυναίκες, η προχωρημένη ηλικία και ορισμένα προβλήματα υγείας σχετίζονταν με χειρότερη νοητική λειτουργία. Τα προβλήματα αυτά ήταν η στηθάγχη, η υπέρταση και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα επίσης φάνηκε να πλήττουν τη νοητική λειτουργία. Ωστόσο η κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ σε καθημερινή βάση, φάνηκε να είναι ωφέλιμη. Αντιθέτως, η πλήρης αποχή από το αλκοόλ και η περιστασιακή κατανάλωση (σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση) ήταν επιβαρυντικές.

Όσον αφορά το κάπνισμα, η νέα μελέτη είχε το «παράδοξο εύρημα», όπως το χαρακτηρίζουν οι ερευνητές, να έχουν καλύτερη νοητική λειτουργία οι πρώην καπνιστές από τους συμμετέχοντες που ουδέποτε είχαν καπνίσει.

Φωτογραφία: iStock

The post Κοιμάστε αργά κάθε βράδυ; Τι δείχνει αυτό για τη λειτουργία του εγκεφάλου σας appeared first on coollife.gr.

Related posts

Βρουκέλλωση: Πάλι πρώτη σε κρούσματα η Ελλάδα στην ΕΕ – Πώς να προστατευθείτε

wp-needuser

Κολπική μαρμαρυγή: Ποια συμπτώματα πρέπει να σας οδηγήσουν στον γιατρό

timesadmin

Απεριόριστα Data για 15 ημέρες με 6.90€ από την Vodafone

protothema.gr

Φορητή συσκευή βοηθά τους χρήστες να εντοπίζουν τα πολύτιμα αντικείμενά τους

timesadmin

«Νευροενδοκρινείς Όγκοι: Έχουν τετραπλασιαστεί τα τελευταία 30 χρόνια

timesadmin

Γυναικολογικοί όγκοι: Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει ρομποτικό χειρουργείο

timesadmin