Κινητήρας-bugatti-w16:-Το-αριστούργημα-της-μηχανικής-και-η-ιστορία-του
AYTOKINHTO

Κινητήρας Bugatti W16: Το αριστούργημα της μηχανικής και η ιστορία του

Ο κινητήρας W16 των 8,0 λίτρων κινεί τα hypercars της Bugatti εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Ο μοναδικός 16κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα της μηχανικής που έχει γίνει από μόνο του σύμβολο. Αυτή η αναδρομή στην ιστορία της εξέλιξης και της ανάπτυξής του είναι μια δήλωση αγάπης σε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς κινητήρες που δημιουργήθηκαν ποτέ.

16 κύλινδροι, κυβισμός 8 λίτρων και πάνω από 1.000 ίπποι

Όταν η Bugatti δημοσίευσε τα πρώτα τεχνικά στοιχεία για τον κινητήρα της Veyron 16.4 το 2005, όσοι αγαπάμε τα αυτοκίνητα μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Ήταν συγκλονιστικό. Ποτέ άλλοτε ένα αυτοκίνητο παραγωγής δεν είχε παρουσιάσει έναν κινητήρα τόσο ισχυρό, αλλά ταυτόχρονα τόσο συμπαγή και ικανό να ταξιδεύει τόσο εύκολα όσο και να καταρρίπτει ρεκόρ επιτάχυνσης και ταχύτητας. Η ισχύς του ήταν ασύγκριτη εκείνη την εποχή: επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 400 km/h. Όταν η Veyron 16.4 μπήκε στην παραγωγή, σηματοδότησε ένα πρωτοποριακό επίτευγμα για την Bugatti και καθιέρωσε μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων στην πορεία – η Veyron ήταν το πρώτο hypercar στον κόσμο. Και δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την W16.

Η Bugatti παρουσίασε τον διάδοχό της, την Chiron, τον Μάρτιο του 2016. Αυτό που κάποτε θεωρούνταν ανέφικτη ποσότητα ισχύος σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, στη Veyron, ξεπεράστηκε κατά περίπου 50% στη Chiron. Ναι, ήταν ένας W16 8,0 λίτρων, και ναι, είχε τέσσερa turbo – ακριβώς όπως η Veyron – αλλά η επίτευξη νέων επιπέδων απόδοσης σήμαινε ότι έπρεπε να εξεταστεί εκ νέου κάθε επιμέρους εξάρτημα. Το πιο σημαντικό είναι ότι τοποθετήθηκαν μεγαλύτερα turbo και ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου duplex με 32 βαλβίδες ψεκασμού, με μεγαλύτερη χρήση άνθρακα και τιτανίου για να αντισταθμιστεί η αύξηση του βάρους. Με την απόδοση ισχύος των 1.500 PS αρχικά, που στη συνέχεια αυξήθηκε στους 1.600 PS, και τη μέγιστη ροπή των 1.600 Nm, ο κινητήρας W16 άλλαξε για άλλη μια φορά αυτό που ξέραμε για τα hypercars.

Πώς γεννήθηκε ο κινητήρας  W16

Η ανάπτυξή του ήταν μια μακρά διαδικασία. Το 1997, ο διακεκριμένος μηχανικός Ferdinand Karl Piëch, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG εκείνη την εποχή, παρουσίασε την αρχική ιδέα στον Karl-Heinz Neumann, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων της VW, σχεδιάζοντάς την σε έναν φάκελο, ενώ ταξίδευε με το τρένο υψηλής ταχύτητας Shinkansen από το Τόκιο στην Οσάκα. Η ιδέα του ήταν ένας κινητήρας με 18 κυλίνδρους, αλλά στη συνέχεια θα τροποποιούνταν για να γίνει ο W16 που γνωρίζουμε σήμερα. Ένας κατάλληλος φόρος τιμής στον 16κύλινδρο κινητήρα που ανέπτυξε ο ίδιος ο Ettore Bugatti.

Ο Gregor Gries, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους υπαλλήλους της Bugatti κατά την αναγέννησή της πριν από 20 χρόνια και, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022, ήταν επικεφαλής της τεχνικής ανάπτυξης της εταιρείας, θυμάται: “Εκείνη την εποχή, κανείς δεν πίστευε πραγματικά ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα όχημα για τον δρόμο που να διαθέτει 1.000 PS. Θέλαμε να αποδείξουμε ότι μπορούσαμε να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα που δεν ήταν μόνο ισχυρός, αλλά και διαχειρίσιμος”. Οι μηχανικοί ξεκίνησαν από το μηδέν. “Έπρεπε να ασχοληθούμε με τη βασική ανάπτυξη για κάθε εξάρτημα- κάθε μέρος του οχήματος έπρεπε να κατασκευαστεί εκ νέου και να δοκιμαστεί – ακόμη και ο πάγκος δοκιμών του κινητήρα. Το μόνο πράγμα που δεν αλλάξαμε ήταν τα μολύβια που χρησιμοποιούσαμε για το σχέδιο”λέει γελώντας ο Gregor Gries. “Νιώθαμε σαν τον Ettore Bugatti τότε -κι αυτός ανέπτυσσε πάντα τα δικά του εργαλεία”.

Οι μηχανικοί πήραν την ιδέα του Ferdinand Piëch που σχεδιάστηκε σε έναν φάκελο και την εξέλιξαν σε μια πραγματικότητα παραγωγής. Ο κινητήρας, που δεν είναι μεγαλύτερος από έναν V12 και ζυγίζει περίπου 400 κιλά, οφείλει το συμπαγές μέγεθός του στη μοναδική διάταξη των κυλίνδρων σε σχήμα “W”. Δύο οκτακύλινδρα μπλοκ είναι τοποθετημένα σε γωνία 90 μοιρών το ένα με το άλλο, τα οποία ενισχύονται από τέσσερa turbo. Όμως οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν ο Karl-Heinz Neumann και η ομάδα του για να μετατρέψουν τον W16 σε πραγματικότητα ήταν τεράστιες.

“Τότε, δεν υπήρχε βιβλιογραφία ή εμπειρικά δεδομένα για κινητήρες παραγωγής με περισσότερους από δώδεκα κυλίνδρους ή για οχήματα παραγωγής που μπορούσαν να τρέξουν ταχύτερα από 350 km/h”, αναφέρει ο Neumann. “Ένα πράγμα αποδείχθηκε ιδιαίτερος πονοκέφαλος – το αυτοκίνητο έπρεπε να παραμείνει στην άσφαλτο, η δύναμή του έπρεπε να παραμείνει στο δρόμο -κάτι που δεν είναι εύκολο σε αυτές τις ταχύτητες. Αλλά το να αποδείξουμε ότι ήταν δυνατό να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα που θα μπορούσε να το πετύχει αυτό ήταν απίστευτα ωραίο. Υπήρχε μια πραγματική αίσθηση πληρότητας όταν ο W16 ήταν τελικά έτοιμος και λειτουργούσε”.

Διαβάστε περισσότερα στο TopGear

Related posts

Iσχυρή ώθηση στο όραμα της Volvo για την ηλεκτροκίνηση

timesadmin

Αποκάλυψη του ηλεκτρικού Polestar 2 BST edition 270

timesadmin

Οθόνες αφής αντί για κουμπιά: Γιατί επιμένουν οι κατασκευαστές

timesadmin

Ρεκόρ μεριδίου αγοράς για τη Hyundai Motor Europe τον Οκτώβριο

timesadmin

H Nissan τράβηξε την πρίζα από την Datsun

timesadmin

BMW Group: Παραγωγή χάλυβα από πράσινη ενέργεια

timesadmin