H Williams Advanced Engineering παρουσίασε πλατφόρμα για supercars που κινούνται με υδρογόνο και θα έχουν ισχύ μέχρι 750 ίππους
Μια από τις πιο δραστήριες και προηγμένες εταιρείες εκεί έξω είναι η Williams Advanced Engineering που έχει γεννηθεί μέσα από τις τάξεις της ομάδας της Williams F1 και συνεχίζει σε κορυφαίο επίπεδο να παρέχει από συστήματα κίνησης και ανταλλακτικά μέχρι και ολόκληρα αυτοκίνητα.
Τώρα στο πλαίσιο μιας έκθεσης τεχνολογίας και βιωσιμότητας παρουσίασε τη δική της πρόταση για μια πλατφόρμα πάνω στην οποία θα κατασκευάζονται supercars με δυνατότητα καύσης υδρογόνου.
Η πλατφόρμα ονομάζεται EVRh και αναπτύχθηκε για να αποτελεί την βάση από την οποία θα προκύπτει ένα καινοτόμο πακέτο συνδυασμού μηχανικής και μετάδοσης κίνησης με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ώστε να υπάρχουν μηδενικοί ρύποι.
Το EVRh ακολουθεί την αντίστοιχη πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με παραδοσιακές μπαταρίες, την EVR, που η WAE λάνσαρε ακριβώς πριν ένα χρόνο. Το EVRh χρησιμοποιεί ένα σύστημα κυψελών υδρογόνου καυσίμου, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω μιας χημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου.
Απλή και αποτελεσματική δομή
Χωρίς να έχει πολύ σύνθετη δομή, η πλατφόρμα επιτρέπει την δεξαμενή υδρογόνου καυσίμου υψηλής απόδοσης και το σύστημα μπαταρίας βρίσκονται στο κέντρο του οχήματος, βελτιστοποιώντας το κέντρο βάρους.
Η σχεδιαστική ευελιξία της πλατφόρμας επιτρέπει στους κατασκευαστές να δημιουργήσουν πολλαπλές διαμορφώσεις, από οχήματα μόνο για πίστα, όπου μεγιστοποιείται η σχέση ισχύος-βάρους, μέχρι μοντέλα δρόμου τόσο με ανοιχτή οροφή Targa όσο και με σταθερή οροφή τύπου GT.
Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στον κεντρικό κύλινδρο της αρχιτεκτονικής, ο οποίος σχεδιάστηκε από την πρώτη μέρα για να επιτρέπει τέτοια ευελιξία – συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού ανοικτής οροφής – ενώ παράλληλα διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας επιδόσεων, όπως η ενεργή αεροδυναμική.
Το σύστημα κίνησης διαθέτει ένα υπερσύγχρονο υγρόψυκτο πακέτο μπαταριών FCEV, ικανό να αποδίδει ισχύ 430kW, ήτοι περίπου 585 ίππους. Σε συνδυασμό με την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου των 120kW, το EVRh έχει συνολική ισχύ 550kW, δηλαδή σχεδόν 750 ίππων, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h κάτω από 2,5 δευτερόλεπτα και εκτιμώμενο χρόνο γύρου στο Nurburgring σε λιγότερο από 7 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα. Οι διατάξεις τετρακίνησης και πισωκίνησης υποστηρίζονται μέσω πολλαπλών διαμορφώσεων ηλεκτρονικού κινητήρα.