Τέρμα η κολόνα του τιμονιού καθώς η Lexus φέρνει στην Ευρώπη το steer-by-wire από το 2024 και μάθαμε σε ποιο μοντέλο θα μπει πρώτα
Η Lexus επιβεβαίωσε ότι θα προσφέρει steer-by-wire στην Ευρώπη από τα τέλη του επόμενου έτους, ξεκινώντας με το μεσαίο crossover Lexus RZ.
Η Lexus δήλωσε ότι τα μοντέλα της Toyota που είναι εξοπλισμένα με steer-by-wire θα φτάσουν στην Ευρώπη από το 2025. Το πρώτο Toyota με την τεχνολογία αυτή είναι πιθανό να είναι το bZ4X, το οποίο είναι το αδελφάκι του RZ.
Τιμόνι yoke σε Lexus RZ 450e. Από το χρόνου θα είναι steer-by-wire. Στην κεντρική φωτό είναι το τιμόνι του πρωτοτύπου Lexus LF-ZL.
Το Steer-by-wire πρωτοεμφανίστηκε από την premium θυγατρική της Nissan, Infiniti, στην Ευρώπη πριν από μια δεκαετία στο μεσαίο σεντάν Q50.
Παρά τα πλεονεκτήματα της λύσης –όπως η μεγάλη μείωση του αριθμού των κινούμενων μερών σε ένα όχημα, το μικρότερο βάρος και η καλύτερη οικονομία καυσίμου- το υψηλό κόστος της συνέβαλε στη χαμηλή υιοθέτηση. Το Steer-by-wire αποτελούσε τότε επιλογή 1.000 ευρώ για το Q50.
την προσαρμογή του steer-by-wire ήταν το υψηλό επίπεδο μηχανικών “πλεονασμών” που απαιτούσαν οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πριν από μια δεκαετία.
Σήμερα, η ΕΕ απαιτεί τα συστήματα steer-by-wire να διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και δύο μονάδες ελέγχου. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ένας ηλεκτροκινητήρας ή μια μονάδα ελέγχου αποτύχει, υπάρχει εφεδρικό σύστημα.
Lexus RZ 450e
Προηγουμένως, οι νομοθέτες ήθελαν τρεις μονάδες ελέγχου, δύο κινητήρες και μια μηχανική κολόνα τιμονιού που θα ενεργοποιούνταν αυτόματα εάν δύο από τις τρεις μονάδες ελέγχου αστοχούσαν.
Αποχαιρέτα την κολόνα τιμονιού
Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα ενός συστήματος steer-by-wire είναι ότι το τιμόνι δεν συνδέεται μηχανικά με τους τροχούς, επειδή δεν χρειάζεται πλέον η κολόνα τιμονιού.
Οι αισθητήρες στο τιμόνι στέλνουν ερεθίσματα σε έναν ηλεκτροκινητήρα που κατευθύνει τους τροχούς. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη άνεση επειδή το τιμόνι δεν μεταδίδει πλέον τις ανωμαλίες στα χέρια του οδηγού. Η λύση παρέχει επίσης μεγαλύτερη ακρίβεια, επειδή η δράση του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα και τον τύπο του δρόμου.
Η Lexus προσέφερε μια δοκιμή ενός RZ της ιαπωνικής αγοράς εξοπλισμένου με steer-by-wire σε πεδίο δοκιμών της Toyota στη Ναγκόγια.
Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα steer-by-wire δεύτερης γενιάς, το οποίο επιτρέπει στο Lexus να παρέχει γωνία διεύθυνσης 200 μοιρών, σε σύγκριση με 180 μοίρες για την πρώτη γενιά. Το τιμόνι yoke λειτούργησε καλά (σύμφωνα με αναφορές), παρέχοντας την ίδια ανατροφοδότηση που θα περίμενε ο οδηγός από ένα αυτοκίνητο με κολώνα τιμονιού.