Η Dacia εργάζεται πάνω σε ένα νέο μοντέλο, που θα αποτελέσει το εισαγωγικό SUV στη γκάμα της, και το οποίο πρόκειται να αντικαταστήσει το crossover Sandero Stepway.
Το μοντέλο που δεν έχει ακόμη αποκτήσει όνομα, αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2027 και θα τοποθετηθεί στην καρδιά μίας από τις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς, εκείνης των B-SUV.
Το νέο μοντέλο, θα έχει αναμφίβολα ως στόχο να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του Duster, αλλά και της έκδοσης Sandero Stepway, που έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία στις πωλήσεις της Dacia, αποτελώντας τα 2/3 του συνόλου των πωλήσεων του Sandero.
Ωστόσο, παρά την εμπνευσμένη από crossover εμφάνιση, ουσιαστικά παραμένει ένα ψηλότερο hatchback που δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί άμεσα τα πραγματικά μικρομεσαία SUV άλλων εταιρειών. Όλα αυτά θα αλλάξουν με τον διάδοχό του, ο οποίος θα υιοθετήσει μια πιο γνήσια SUV εμφάνιση, διατηρώντας παράλληλα τις συμπαγείς διαστάσεις του Sandero.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε, πως η τρίτη γενιά του Dacia Duster που παρουσιάστηκε πρόσφατα, κατατάσσεται επίσης στα B-SUV, αλλά το γεγονός ότι έχει μεγαλώσει σημαντικά σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, δημιουργεί χώρο για το μικρότερο νέο μοντέλο. Αυτή η θέση θα μπορούσε να καλυφθεί από ένα “baby SUV” με μήκος όχι μεγαλύτερο από 4.15 μέτρα, σε σύγκριση με το αμάξωμα του Duster που φτάνει τα 4.34 μέτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Dacia έχει ήδη επιβεβαιώσει ένα ακόμη μεγαλύτερο SUV, το Bigster, που θα έρθει στην αγορά το 2025.
Για να αποτρέψει το Sandero Stepway από το να κανιβαλίσει τις πωλήσεις του hatchback αδελφού του, η Dacia σχεδιάζει να διαφοροποιήσει περαιτέρω τον διάδοχό του. Αυτή η στρατηγική κίνηση είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά από τη στιγμή που αντίπαλοι όπως το Citroen C3 και το Fiat Grande Panda έχουν ήδη ενσωματώσει την αισθητική των crossover στις τυπικές supermini προτάσεις τους.
Στυλ εμπνευσμένο από το concept Manifesto
Σχεδιαστικά, το entry level SUV της Dacia αναμένεται να δανειστεί στοιχεία από το concept Manifesto και το Sandrider, που θα λάβει μέρος στο Ράλι Ντακάρ 2025. Ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής αναμένεται να ανταλλάξει τις ακραίες αναλογίες των δύο αμιγώς off road οχημάτων με μια πιο συμβατική εμφάνιση.
Επωφελούμενο από ένα ψηλότερο αμάξωμα, το αδελφάκι του Duster υπόσχεται μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους από το Sandero Stepway. Στόχος είναι η πρακτικότητα να μην αποβεί εις βάρος του περιπετειώδους χαρακτήρα των Dacia, με το νέο μοντέλο να διατηρεί την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις προστατευτικές πλαστικές επενδύσεις περιμετρικά του αμαξώματος.
Πλήρης γκάμα συστημάτων κίνησης
Το νέο μοντέλο πιθανότατα θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική CMF-B του Renault Group που ήδη υποστηρίζει τα Sandero, Sandero Stepway, Logan, Jogger και Duster. Άλλωστε, την ίδια αρθρωτή πλατφόρμα θα αξιοποιήσουν τόσο το SUV Bigster το 2025 όσο και τα crossover και fastback sedan που αναμένονται το 2026.
Αυτή η στρατηγική κοινής πλατφόρμας, που εξυπηρετεί την “οικονομία κλίμακας“, επιτρέπει στη Dacia να διατηρήσει τον value-for-money χαρακτήρα της σε όλες τις κατηγορίες.
Όσον αφορά τα συστήματα κίνησης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο B-SUV της Dacia θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υγραερίου, ήπιας υβριδικής και πλήρως υβριδικής τεχνολογίας, αξιοποιώντας πλήρως τις επιλογές που βρίσκονται στη φαρέτρα του Renault Group. Αυτοί οι κινητήρες νεότερης γενιάς θα μπορούσαν να φέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση και τις επιδόσεις στη γκάμα της Dacia.
Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση παραμένει ένα πιθανό σενάριο, αντικατοπτρίζοντας την επερχόμενη επιλογή μηδενικών εκπομπών του supermini Sandero επόμενης γενιάς, που θα έρθει το 2028. Ωστόσο, το ζήτημα της τετρακίνησης (AWD) παραμένει. Θα εξακολουθήσει η Dacia να αποτελεί μία από τις λίγες προσιτές μάρκες που προσφέρουν τετρακίνηση, ή θα ακολουθήσει την τάση του ανταγωνισμού για κίνηση αποκλειστικά μπροστά;
Πηγή: topgeargreece.gr