Η τελευταία συνεργασία της Aston Martin με τον κατασκευαστή ποδηλάτων J. Laverack μας χαρίζει ένα bespoke ποδήλατο τιτανίου που δεν υπάρχει όμοιό του
Αν και ειδικοί στα ποδήλατα δεν είμαστε, μπορούμε να καταλάβουμε πως το J. Laverack Aston Martin .1R (ναι θέλει και τελεία πριν τον αριθμό), είναι κάτι πολύ ξεχωριστό. Το έχει φτιάξει η Aston Martin σε συνεργασία με την J. Laverack που είναι κάτι σαν την Aston Martin των ποδηλάτων. Έτσι η βρετανική φίρμα μετά από ορισμένα εντυπωσιακά hypercars που μας έχει χαρίσει, τα οποία θα τα δούμε και στους αγώνες, τώρα θα διαθέτει και ένα από τα πιο high end ποδήλατα παγκοσμίως.
Για την ακρίβεια ο ίδιος ο Marek Reichman τόνισε πως είναι “ένα hypercar σε δύο τροχούς”. O Reichman είναι επικεφαλής δημιουργικής ανάπτυξης της Aston και αν αυτό σου ακούγεται αόριστο να ξέρεις πως είναι ο σχεδιαστής μηχανικός που είναι υπεύθυνος για την Aston Martin One-77, οπότε ας μην τον αμφισβητήσουμε και πολύ.
Επιπλέον ο Reichman είναι εν πολλοίς η αφορμή για αυτή τη συνεργασία. Από την εποχή της καραντίνας ο Βρετανός έκανε τις βόλτες του με ένα custom ποδήλατο της J. Laverack που είχε παραγγείλει ο ίδιος όπως ήθελε.
Και όπως είχε παραδεχτεί τότε, το 2020 το έτερο σκέλος αυτής της συνεργασίας, ο Oliver Laverack, συνιδρυτής της εταιρείας ποδηλάτων, όταν σε παίρνει τηλέφωνο ο σχεδιαστής των πιο όμορφων αυτοκινήτων που υπάρχουν αυτή την εποχή και σου ζητάει ένα ποδήλατο αισθάνεσαι σαν μαθητής που αναγνωρίζεται από τον καθηγήτή του.
Τέλος πάντων, η συνεργασία ευδοκίμησε και τώρα βλέπουμε το .1R που είναι ένα πανέμορφο κλασικό ποδήλατο κατασκευασμένο από τιτάνιο για να είναι ελαφρύ και ανθεκτικό με ορισμένα χαρακτηριστικά πρωτοπορίας όπως τα ενσωματωμένα δισκόφρενα και το φινίρισμα που διώχνει κάθε ντίζα, καλώδιο ή βίδα από το οπτικό πεδίο.
Για την σχεδίαση και την κατασκευή του ασχολήθηκαν ορισμένοι από τους πιο δημιουργικούς ανθρώπους και στους δύο κλάδους. Για την ακρίβεια κάθε .1R χρειάζεται 1.057 ώρες εργασίας η οποία περιλαμβάνει όλα τα στάδια, εκ των οποίων περισσότερες από τις μισές αφορούν τα CNC μηχανήματα που κόβουν τα αριστοτεχνικά συναρμολογημένα τμήματα του σκελετού και ολόκληρου του ποδηλάτου.
Στις δύο εταιρείες είναι υπερήφανοι που τίποτα περιττό δεν χαλάει την οπτική αρμονία το καλοσχηματισμένου σκελετού. Δεν φαίνονται μπουλόνια ή βίδες, δεν υπάρχουν καλώδια ή ντίζες και όλα αυτά σε συνδυασμό με την άνεση και την αποτελεσματικότητα που προσφέρει η περίτεχνη συναρμογή ανθρακονήματος με τιτάνιο.
Είναι υπερήφανοι επίσης για τα τετραπίστονα φρένα που για πρώτη φορά στον κόσμο είναι ενσωματωμένα στον σκελετό, ώστε να συνεχίζουν την αρμονικότητα του συνολικού σχεδιασμού. Τυπώνονται τρισδιάστατα από τιτάνιο όπως και κάθε άλλο εξάρτημα του ποδηλάτου από το συγκεκριμένο υλικό και τοποθετούνται χειροποίητα.
Τα ποδήλατα .1R θα είναι φυσικά αριθμημένα και η άλλη παγκόσμια πρωτοτυπία είναι η δυνατότητα του online διαμορφωτή ώστε κάθε πελάτης να φτιάξει το δικό του μοναδικό .1R χωρίς να μοιάζει με κανένα άλλο. Καμία άλλη εταιρεία δεν έχει προσφέρει μέχρι σήμερα online configurator για ποδήλατα, αλλά είναι λογικό γιατί καμία άλλη εταιρεία ποδηλάτου δεν έχει συνεργαστεί με την Aston Martin.
Η τιμή του Aston Martin J. Laverack .1R δεν ανακοινώθηκε αλλά κάτι μας λέει πως δεν θα θέλουμε και πολύ να την ακούσουμε έτσι και αλλιώς. Να ξέρεις απλώς πως ένα J.ACK III που φτιάχνει η J. Laverack με μηχανισμούς της Campagnolo κοστίζει γύρω στις 11.000 λίρες, ήτοι 12.600 ευρώ.