Περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς εξαγωγείς τονίζουν ότι υποφέρουν από τις διαταραχές στη θαλάσσια κυκλοφορία στην Ερυθρά Θάλασσα, εξαιτίας επιθέσεων των Χούθι κατά των πλοίων. Σύμφωνα με έρευνα του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου (BCC), οι επιθέσεις αυτές προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη.
Το BCC πραγματοποίησε μελέτη εξετάζοντας 1.000 εταιρείες, κάνοντας λόγο για αυξήσεις κόστους έως και 300% για ενοικίαση κοντέινερ και καθυστερήσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης έως και τέσσερις εβδομάδες.
Οι εταιρείες ανέφεραν επίσης έμμεσες συνέπειες στις ταμειακές ροές και ελλείψεις εξαρτημάτων.
Οι Χούθι, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, εξαπολύουν από τον περασμένο Νοέμβριο επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, ιδίως όσων κατ’ αυτούς “συνδέονται” με το Ισραήλ, σε ένδειξη “αλληλεγγύης” προς τους Παλαιστίνιους, εν μέσω του πολέμου Ισραήλ / Χαμάς.
Αμερικανικές και βρετανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιδρομές το Σάββατο στοχεύοντας 18 στόχους των Χούθι σε οκτώ ξεχωριστές τοποθεσίες στην Υεμένη, ως απάντηση στις επιθέσεις των ανταρτών.
Σύμφωνα με το BCC, ένα πλεόνασμα μεταφορικής ικανότητας φορτίου βοήθησε να αντιμετωπιστούν εν μέρει οι δυσκολίες που προκλήθηκαν από αυτές τις επιθέσεις και από το γεγονός ότι πολλοί μεταφορείς αναγκάστηκαν να αποφύγουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα (κάνοντας αντ’ αυτού τον περίπλου της Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας).
Το δελτίο τύπου σημειώνει επίσης ότι το πρόσθετο κόστος δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί στο συνολικό ποσοστό πληθωρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά “όσο περισσότερο συνεχίζει η κατάσταση, τόσο περισσότερο οι πιέσεις στα κόστη θα αρχίσουν να αυξάνονται”.
Το Επιμελητήριο διευκρινίζει ότι οι συνολικές βρετανικές εξαγωγές μειώθηκαν πέρυσι και, δεδομένης της “χαμηλής παγκόσμιας ζήτησης”, το BCC καλεί την κυβέρνηση να παρέμβει και να παράσχει ενισχύσεις στον προϋπολογισμό του Μαρτίου.