Η Stellantis αγοράζει το 21% της Leapmotor έναντι 1,5 δισ. ευρώ, σε μια κίνηση ισχυροποίησης δεσμών με την Κίνα, ώστε να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα μετά από χρόνια χαμηλών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.(κεντρική φωτό Carlos Tavares της Stellantis και Zhu Jiangming της Leapmotor).
Η Stellantis και η Leapmotor θα δημιουργήσουν επίσης μια κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία, στην οποία η Stellantis θα κατέχει το 51% των μετοχών που θα της δίνει αποκλειστικά δικαιώματα για την εξαγωγή, την πώληση και την κατασκευή των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας.
Η συμφωνία, η οποία ακολουθεί τη σύνδεση Volkswagen-Xpeng που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, προαναγγέλλει μια νέα εποχή συμμαχιών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα και αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο η χώρα αναδεικνύεται σε παγκόσμιο κέντρο τεχνολογίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
“Δεν είχαμε τόσο μεγάλη επιτυχία στην Κίνα, οπότε προτιμούμε να βασιστούμε σε έναν Κινέζο συνεργάτη. Για να κερδίσουμε στην Κίνα είναι καλύτερα να κερδίσουμε με μια κινεζική εταιρεία”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σε συνέντευξη Τύπου στην ανατολική κινεζική πόλη Hangzhou.
“Πρόκειται για έναν αγώνα ταχύτητας. Μπορούμε να βοηθήσουμε στην ενίσχυση της ταχύτητας”, είπε, καθισμένος δίπλα στον διευθύνοντα σύμβουλο της Leapmotor, Zhu Jiangming.
Carlos Tavares
Η Stellantis, η οποία σχηματίστηκε το 2021 μέσω της συγχώνευσης της PSA με τη Fiat Chrysler, αγωνίζεται να πουλήσει αυτοκίνητα στην Κίνα και επιδιώκει να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της στη χώρα αυτή, όπου έχει κοινοπραξία με τον όμιλο Dongfeng Motor Group. Η Stellantis δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Dongfeng, αφού σταμάτησε την παραγωγή της μάρκας Jeep στη χώρα πέρυσι.
Η Stellantis, στα εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνονται οι Chrysler, Jeep, Fiat και Peugeot, δήλωσε πριν από ένα χρόνο ότι κλείνει την κοινοπραξία της που κατασκευάζει Jeep στην Κίνα με την Guangzhou Automobile Group μετά από απογοητευτικά αποτελέσματα.
Η κόντρα με την Κίνα
Η Stellantis και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανησυχούν για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μια ανησυχία που συμμερίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει ξεκινήσει έρευνα κατά των επιδοτήσεων για το αν θα πρέπει να θέσει δασμούς για να προστατεύσει τους Ευρωπαίους παραγωγούς από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Tavares επέκρινε την Πέμπτη την έρευνα της ΕΕ. “Καθώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε παγκόσμια ζητήματα, πρέπει να υιοθετήσουμε μια παγκόσμια νοοτροπία. Δεν υποστηρίζουμε έναν κατακερματισμένο κόσμο. Μας αρέσει ο ανταγωνισμός. Το να ξεκινήσουμε μια έρευνα δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα”, δήλωσε.
Leapmotor C10
Ερωτηθείς σχετικά με το πώς η συνεργασία με τη Leapmotor διαφέρει από τις δεσμεύσεις της με τη Dongfeng και την GAC, ο Tavares δήλωσε ότι είναι καλύτερο για μια κινεζική οντότητα να πρωτοστατήσει στην κινεζική αγορά.
“Στις προηγούμενες συνεργασίες, η Stellantis δεν ήταν ο προωθητής της ανάπτυξης των κινεζικών εμπορικών σημάτων στο εξωτερικό. Εάν αναπτύξουμε τη Leapmotor στο εξωτερικό, αυτό δίνει στη Leapmotor καλύτερη ανταγωνιστικότητα στην κινεζική αγορά”, δήλωσε.
Περισσότερες από 40 μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εγκλωβιστεί σε έναν σκληρό πόλεμο τιμών στην Κίνα, που προκλήθηκε από τις μειώσεις τιμών της Tesla νωρίτερα φέτος. Παρά τις απότομες μειώσεις τιμών, οι πωλήσεις EV επιβραδύνονται λόγω της αδύναμης ζήτησης των καταναλωτών, ασκώντας πίεση στα περιθώρια κέρδους στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους.
Η κοινοπραξία Stellantis – Leapmotor
Η κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία αναμένεται να ξεκινήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο επικεφαλής της θα διοριστεί από τη Stellantis, δήλωσε η Leapmotor. Η Stellantis θα έχει επίσης δύο θέσεις στο διοικητικό της συμβούλιο.
Η σύμπραξη θα βοηθήσει τη Stellantis να επεκτείνει τις σειρές ηλεκτρικών της και να επιτύχει τον στόχο του 2030 να αντιπροσωπεύουν τα EV το σύνολο των πωλήσεών της στην Ευρώπη και το ήμισυ των πωλήσεών της στις ΗΠΑ.
Ο Zhu, ο οποίος ίδρυσε τη Leapmotor το 2015, δήλωσε ότι η διοίκηση της εταιρείας είχε έρθει σε επαφή με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες φέτος και διαπίστωσε ότι η κουλτούρα της ήταν ευθυγραμμισμένη με την Stellantis.
Η Leapmotor δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αναζητούσε να παραχωρήσει άδεια χρήσης για τις πλατφόρμες EV, την τεχνολογία μπαταριών και κινητήρων της ή τα έτοιμα για EV πλαίσια σε καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός Κίνας, προσθέτοντας ότι χρειαζόταν τουλάχιστον πενταπλασιασμό των πωλήσεων για να επιβιώσει σε μια παγιωμένη βιομηχανία EV.
Η Leapmotor κατέλαβε την ένατη θέση σε πωλήσεις στην Κίνα τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Μετά την εγγραφή, η Stellantis θα κατέχει περίπου το 21,07% του συνόλου των εκδομένων μετοχών της Leapmotor στο Χονγκ Κονγκ.
Με πληροφορίες από Automotive News Europe