Εν Αρχή
Αυστηρή πλανοθεσία, αποστασιοποιημένη ματιά, απωθημένα συναισθήματα. Ένα γυναικείο πορτραίτο γεμάτο πανάκριβα μυστικά και μια υπερβατική εξομολόγηση ενός αναπόδραστου υπαρξιακού αδιεξόδου.
Η μεγάλη έκπληξη του πρόσφατου φεστιβάλ Βενετίας, η οποία περιορίστηκε στο Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής, ήταν το σοκαριστικό “April” της 38χρονης Γεωργιανής Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι. Ένα ντοκιμαντερίστικης ειλικρίνειας δράμα πάνω στα ηθικά διλήμματα μιας μοναχικής γιατρού, εγκλωβισμένης σε μια βίαιη συνθήκη που παραμονεύει λίγους πόντους κάτω από μια φιλήσυχη, ευνομούμενη κοινωνική επιφάνεια. Πρόκειται για μια πιο ώριμη και τολμηρότερη επαναπροσέγγιση του ίδιου κινηματογραφικού σύμπαντος της πρώτης ταινίας της, η οποία πριν τέσσερα χρόνια είχε προκαλέσει φεστιβαλικό πάταγο, μεγάλη νικήτρια (με τέσσερα κορυφαία βραβεία) του φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν και άτυπη επιλογή για το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών, το οποίο τελικά δεν διεξήχθη λόγω πανδημίας.
Άλλη μια αποφασισμένη για την πορεία της στη ζωή γυναίκα βρίσκεται και εδώ στο κέντρο του κάδρου. Η Γιάνα είναι η υπάκουη σύζυγος του επικεφαλής της κοινότητας των Μαρτύρων του Ιεχωβά σε ένα ορεινό χωριό της Γεωργίας. Εν ώρα λειτουργίας, η εκκλησία τους δέχεται επίθεση από φανατικούς ορθόδοξους χριστιανούς, κάτι που αναστατώνει την τοπική κοινωνία. Ανακρίσεις ξεκινούν, ερωτήματα αρχίζουν να εγείρονται, αμφιβολίες γεννιούνται και η Γιάνα, στο επίκεντρο όλης αυτής της αναταραχής, αρχίζει να καταρρέει, καθώς προσπαθεί να εκλογικεύσει τις πραγματικές της επιθυμίες.
Ο παραγωγός της ταινίας Κάρλος Ρεϊγάδας (“Japon”) και ο λοξός ρεαλισμός του είναι μια από τις αναφορές της σπουδαγμένης στις ΗΠΑ Κουλουμπεγκασβίλι, η οποία ενσωματώνει στις χαλαρές τεχνικές του ντοκιμαντέρ παρατήρησης την αυστηρή πλανοθεσία και την αποστασιοποιημένη ματιά του Μίκαελ Χάνεκε. Όπως ο Αυστριακός auteur, έτσι κι εκείνη προσεγγίζει από μακριά έναν τακτοποιημένο φαινομενικά μικρόκοσμο και ένα συμβιβασμένο με τις αρχές του (εδώ η θρησκευτική πίστη) θηλυκό χαρακτήρα, τα απωθημένα συναισθήματα του οποίου εξεγείρονται. Τι χώρος, όμως, υπάρχει για την υγιή έκφρασή τους; Και ποιο είναι το τίμημα που απαιτεί η συνειδητοποίηση αυτής της νέας, απελευθερωτικής πραγματικότητας; Το “Εν Αρχή”, γυναικείο πορτραίτο γεμάτο πανάκριβα μυστικά και υπερβατική εξομολόγηση ενός αναπόδραστου υπαρξιακού αδιεξόδου, θέτει ερωτήματα που δεν δέχονται ανώδυνες απαντήσεις.
Γεωργία, Γαλλία. 2020. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS
Περισσότερες πληροφορίες
Εν Αρχή
Σε ένα ορεινό χωριό της Γεωργίας, η τοπική κοινότητα των Μαρτύρων του Ιεχωβά δέχεται επίθεση από φανατικούς ορθόδοξους χριστιανούς. Η Γιάνα, σύζυγος του ηγέτη της αίρεσης, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της σύγκρουσης και σταδιακά αρχίζει να καταρρέει, καθώς προσπαθεί να εκλογικεύσει τις πραγματικές της επιθυμίες.
Τελευταία άρθρα Σινεμά
Terrifier 3
Κωμωδία τρόμου η οποία σπρώχνει το gore και την υποτιθέμενα αυτοσαρκαστική σάτιρά του στα άκρα. Παραμένει παρ’ όλα αυτά ένα φτηνό, κακοφτιαγμένο torture porn που αποθεώνει τη σαδιστική, γραφική βία.
ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς