Σε παλιότερες εποχές, αυτό θα ήταν σχεδόν αδύνατο να συμβεί. Όμως ο κακός προγραμματισμός από τη Stellantis, έχει φέρει τη Fiat πίσω από ξένους κατασκευαστές μέσα στο ίδιο της το σπίτι.
Πριν από περίπου είκοσι χρόνια, η Fiat ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της εγχώριας αγοράς της Ιταλίας, με ποσοστό άνω του 25%. Πολύ λογικό θα σκεφτεί κανείς, καθώς είναι αναμενόμενο η αγορά να στηρίζει την δική της αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα η Fiat διατηρούσε ποσοστό άνω του 20% μέχρι κα το 2017.
Το 2018 όμως, τη βρήκε να έχει μερίδιο 16,6% στην ιταλική αγορά και η αμέσως επόμενη χρονιά, έκλεισε με την Fiat στο 14,6%, κάτι που σήμαινε πως είχε απωλέσει το 1/4 των πωλήσεών της. Τι συνέβη; Το 2018 ήταν η χρονιά κατάργησης του Punto, ενός ιδιαίτερα δημοφιλούς μοντέλου στο επίσης δημοφιλές segment B.
Απ’ ότι φαίνεται, από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά, άρχισε η πτωτική πορεία που είδε τη Fiat να έχει μερίδιο αγοράς λίγο πάνω από 11% το 2023 και να πέφτει κάτω από το 10% τη χρονιά που διανύουμε.
Η Fiat συνεχίζει λοιπόν να αντιμετωπίζει πολύ δύσκολες στιγμές στην εγχώρια αγορά της. Η κατάργηση του θερμικού Fiat 500 από τη γκάμα, τα γερασμένα Tipo, Panda και οι απογοητευτικές πωλήσεις των ηλεκτρικών εκδόσεων 600e και 500e, την έφεραν κάτω από τις Volkswagen και Toyota, σύφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ιταλικής αγοράς.
Τον προηγούμενο μήνα, η Fiat είχε μερίδιο 7,2%, ενώ οι VW και Toyota 8,6% και 8,3% αντίστοιχα. Η Fiat φιλοδοξεί να αντιστρέψει την αρνητική τάση με την παρουσίαση του Fiat Grande Panda το πρώτο τρίμηνο του 2025 και την άφιξη ενός ήπια υβριδικού νέου Fiat 500.
Ωστόσο, αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν υπήρχε ένας συνεπής σχεδιασμός, που θα απέτρεπε την ύπαρξη μοντέλων με αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, με την παράλληλη έγκαιρη είσοδο νέων μοντέλων.