Ο όμιλος Zhejiang Geely Holding Group σχεδιάζει να ενσωματώσει την premium μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων Zeekr με την μάρκα αυτοκινήτων Lynk & CO σε μια αναδιάρθρωση που αποσκοπεί στην εξάλειψη των επικαλύψεων και την εξοικονόμηση κόστους.
Με την κίνηση αυτή οι δύο μάρκες θα συγκεντρώσουν πόρους όπως η έρευνα και ανάπτυξη και οι δυνατότητες λογισμικού και υλικού.
Η Zeekr θα αγοράσει το 30% του μεριδίου της Volvo Cars στη Lynk & CO και το 20% του μεριδίου της Geely Holding. Η συμφωνία θα δει τόσο τη Volvo όσο και τη Geely Holding να αποχωρούν πλήρως από τη Lynk & CO και αποτιμά την κινεζο-σουηδική μάρκα σε περίπου 18 δισεκατομμύρια γουάν (2,5 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η Zeekr σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιό της μέχρι το 51% με εισφορά κεφαλαίου, ενώ η Geely Automobile Holdings, ο κύριος εισηγμένος βραχίονας της Geely Holding, θα συνεχίσει να κατέχει το υπόλοιπο.
Ο πρόεδρος της Geely Holding, Li Shufu, ανέφερε σε δήλωσή του στις 14 Νοεμβρίου: “Αυτή η ενσωμάτωση αποτελεί βασικό μέτρο για την Geely Holding προκειμένου να υλοποιήσει τα μακροπρόθεσμα στρατηγικά της σχέδια. Ο συντονισμός και η ενσωμάτωση των εμπορικών σημάτων μας υποστηρίζει τη βιώσιμη λειτουργία τους και δημιουργεί μεγαλύτερες συνέργειες που ωφελούν τις πωλήσεις, τις υπηρεσίες, τα έσοδα και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων”.
Zeekr 7X
Η Geely Auto σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιό της στην Zeekr σε περίπου 62,8% για να συμβάλει στην αύξηση της στενής συνεργασίας των εμπορικών σημάτων Geely Auto, Lynk & CO και Zeekr, αναφέρει η Geely Holding στην ανακοίνωση. Στόχος είναι η βελτίωση των βιομηχανικών συνεργειών, της κοινοτυπίας υλικού και λογισμικού, της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, της εξυπηρέτησης μετά την πώληση και η επιτάχυνση της δημιουργίας ενός ισχυρότερου παγκόσμιου ομίλου.
Lynk & Co 01
Η Zeekr και η Lynk & CO έχουν κάποια επικάλυψη με παρόμοια προϊόντα και τιμές, γεγονός που μπορεί να σταθεροποιήσει τις πωλήσεις της άλλης, ανέφεραν οι αναλυτές.
Τα δύο τελευταία μοντέλα EV της Lynk & CO, το Z10 και το Z20, μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα της Zeekr, ενώ τα βενζινοκίνητα και υβριδικά μοντέλα της χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες που έχουν αναπτυχθεί από την Geely και τη Volvo Cars.
Η Lynk & CO, η οποία ξεκίνησε το 2016 και σήμερα διαθέτει εννέα μοντέλα, πούλησε περίπου 195.600 οχήματα τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, μια αύξηση 40% σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Συγκριτικά, η Zeekr, μια μάρκα τριών ετών, πούλησε σχεδόν 143.000 αυτοκίνητα τους πρώτους εννέα μήνες με έξι μοντέλα, σημειώνοντας αύξηση 81%.
Η διοίκηση και των δύο εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό στη θέση της, αν και ο διευθύνων σύμβουλος της Zeekr Andy An θα ηγηθεί της μετάβασης και τα στελέχη της Lynk & CO θα αναφέρονται σε αυτόν.
Η Zeekr επικεφαλής καινοτομίας του ομίλου
Εντός του ομίλου, η Zeekr αναμένεται να ηγηθεί της καινοτομίας για τα ηλεκτρικά και συνδεδεμένα οχήματα, μοιραζόμενη την έρευνα αυτή με άλλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Lynk & CO και Polestar.
Η Geely δέχεται πιέσεις στην Κίνα από ολοένα και πιο ισχυρούς εγχώριους ανταγωνιστές όπως η BYD και η Tesla. Γνωστός για την εξαγορά και την αναβίωση της Volvo στη δεκαετία του 2010, ο όμιλος έχει αναπτυχθεί για να συμπεριλάβει μια εκτεταμένη σταθερά εμπορικών σημάτων από τον κατασκευαστή των μαύρων ταξί του Λονδίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο έως την Proton της Μαλαισίας. Διαθέτει επίσης κοινοπραξίες με εταίρους όπως η Renault και η Mercedes-Benz.
Το εύρος της αυτοκρατορίας της Geely έχει δεχθεί κριτική στο παρελθόν και η εταιρεία προσπαθεί να εξορθολογήσει τομείς της επιχείρησής της.
Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 14 Νοεμβρίου, ο οικονομικός διευθυντής της Zeekr, Jing Yuan, δήλωσε ότι τα “πειθαρχημένα μέτρα ελέγχου του κόστους της εταιρείας, σε συνδυασμό με τη συνεχή βελτιστοποίηση της δομής των προϊόντων, τις οικονομίες κλίμακας και την τεχνολογική καινοτομία” βοήθησαν στην αύξηση των εσόδων.
Η Geely τα πάει καλύτερα λόγω ηλεκτρικών
Η Geely Automobile Holdings συνέχισε να αυξάνει τα έσοδα και τα κέρδη της το τρίτο τρίμηνο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία απολαμβάνει την άνθηση από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών οχημάτων.
Τα καθαρά κέρδη σκαρφάλωσαν κατά 92% στα 2,46 δισ. γουάν (340 εκατ. δολάρια), ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 20% στα 60,38 δισ. γουάν τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της στις 14 Νοεμβρίου.
Η Geely πούλησε 1,72 εκατομμύρια οχήματα μέχρι τον Οκτώβριο, αυξημένα κατά 32% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Είναι σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο της για πωλήσεις 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων για το έτος και χρειάζεται να παραδώσει μόνο περίπου 150.000 οχήματα ανά μήνα κατά μέσο όρο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.
Αν και απέχει ακόμα πολύ από την ηγέτιδα εταιρεία της αγοράς BYD, η οποία πούλησε μισό εκατομμύριο EV και υβριδικά μόνο τον Οκτώβριο, η μετάβαση της Geely στα plug-in οχήματα παρουσιάζει καλή πρόοδο.
Οι παραδόσεις EVs και plug-in υβριδικών έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από πέρυσι σε περίπου 655.000 τους πρώτους 10 μήνες του 2024.
Με πληροροφορίες από Automotive News Europe, Bloomberg και Reuters.