Δοκιμή-subaru-crosstrek-2.0i-e-boxer:-Ένα-διακριτικό-αγριοκάτσικο
AYTOKINHTO

Δοκιμή Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER: Ένα διακριτικό αγριοκάτσικο

Ο εξηλεκτρισμός στην τεχνολογία των αυτοκινήτων είναι μάλλον ένα αναγκαίο κακό για τη Subaru. Μπήκε καθυστερημένη στο παιχνίδι, αρχικά με τον υβριδικό κινητήρα e-Boxer και μετέπειτα με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Soltera.

Ο στόχος τετραετίας είναι η διεκπεραίωση ετήσιων πωλήσεων 400.000 ηλεκτρικών οχημάτων, που μεταφράζεται σε ποσοστό 40% της συνολικής παραγωγής της ετησίως. Το υπόλοιπο θα καλυφθεί από μοντέλα με συμβατική και υβριδική τεχνολογία, όπως το Forester, το Legacy αλλά και το νέο Crosstrek που ήδη κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά.

Και όταν η Subaru μιλά για συμβατική τεχνολογία, αναφέρεται στον κινητήρα Boxer που φορούν όλα τα μοντέλα της. Ο μικρός Boxer των 1,6 λίτρων καταργήθηκε. Πλέον, υπάρχει ένας υβριδικός Boxer στα 2,0 λίτρα και ένας υπερτροφοδοτούμενος στα 2,5 λίτρα για τα μεγάλα της μοντέλα.

Παράδοση σκυτάλης από το XV

Το νέο Crosstrek παίρνει τα ηνία από το XV το οποίο και αντικαθιστά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Αμφότερα βασίζονται στην παγκόσμια πλατφόρμα SGP της εταιρείας, που στην περίπτωση του Crosstrek έχει βελτιωθεί ως προς τη στρεπτική ακαμψία της κατά 10%. Η σιλουέτα και η γενικότερη εικόνα του νέου SUV της Subaru θυμίζει σε πολλά σημεία εκείνη του XV.

Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER

Ουσιαστικά, έχουμε ένα αμάξωμα με μήκος κοντά στα 4,5 μ., με ευρύχωρη καμπίνα που στέκεται κατά 22 εκ. πάνω από το έδαφος σε τροχούς 17 ή 18 ιντσών. Με εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής, το Crosstrek είναι ιδιαίτερα ικανό σε off road χρήση.

Φυσικά, υπάρχει και η trade mark συμμετρική τετρακίνηση της εταιρείας που βοηθά, μαζί με ένα εξελιγμένο λογισμικό του συστήματος X-MODE.

Πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα που επιλαμβάνεται της λειτουργίας του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου (έχει και κοντά), των φρένων και του συστήματος μετάδοσης για να πετύχει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση.

Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER

Με το Crosstrek πας σχεδόν παντού. Μόνο ο τύπος των ελαστικών θα σε περιορίσει. Αν του φορέσεις μια τετράδα χωμάτινα, θα έχεις, ίσως, το καλύτερο μικρομεσαίο SUV για εκτός δρόμου χρήση. Όμως και στο ταξίδι το Crosstrek είναι πιο ραφιναρισμένο, σε σχέση με XV με ανάρτηση που δουλεύει χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες.

Και Boxer και υβριδικός

Ο δίλιτρος κινητήρας με την ονομασία e-Boxer είναι υβριδικός. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 12,3 kW (16,7 PS) βοηθά στις χαμηλές στροφές δίνοντας μια φυσική αίσθηση επιτάχυνσης. Η κατανάλωση έχει μειωθεί, όπως και το ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Εμείς κινηθήκαμε μεταξύ 7,5 και 8,5 λίτρων ανά 100 χλμ., τιμές αρκετά λογικές για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο βάρους 1.670 κιλών.

Τεχνολογικά, ο επίπεδος δίλιτρος κινητήρας έχει δεχθεί βελτιώσεις με στόχο την καλύτερη δυναμική απόδοσή του και τη βέλτιστη απόδοση ψύξης του. Παράλληλα, έχουν μειωθεί οι κραδασμοί και ο θόρυβος λειτουργίας, απόρροια και των βελτιώσεων που έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο Lineartronic CVT.

Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER

Ωστόσο, οι 152 ίπποι του συνδυαζόμενου πακέτου δεν κερδίζουν τα χρονόμετρα. Το Crosstrek στερείται ζωντάνιας στις ρεπρίζ και αυτό δεν είναι καλή είδηση όταν θες να προσπεράσεις φορτωμένος.

Η εμπειρία χρήσης μέσα σε ένα Subaru είναι σίγουρα αντιπροσωπευτική της ιαπωνικής σχολής. Λειτουργικότητα, ευχρηστία, πρακτικότητα. Βρίσκεις ό,τι θες, όπου και με όποιον τρόπο τα θες. Χειριστήρια, φυσικά κουμπιά, οθόνη αφής και ένα infontainment για το οποίο δε χρειάζεσαι Μaster τεχνολογίας για να το λειτουργήσεις.

Με 14 συστήματα ασφάλειας

Εκεί κάπου στον εσωτερικό καθρέφτη θα βρεις και το εξαιρετικό σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας EyeSight, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Subaru το 2008 και αποτελεί τα μάτια του αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των 14 συστημάτων ασφαλείας του Crosstrek, εκ των οποίων τα επτά είναι νέα.

Μέχρι σήμερα η Subaru έχει πουλήσει περίπου 5 εκατ. αυτοκίνητα με το σύστημα EyeSight, που σημαίνει ότι το έχει βελτιστοποιήσει στο έπακρο. Η εμπειρία χρήσης ολοκληρώνεται με τα καθίσματα. Εδώ υπήρξε ειδική μελέτη από τη Subaru, με στόχο να μειώσει τους κραδασμούς χαμηλών συχνοτήτων που περνούν στους επιβάτες και συχνά είναι ανεπαίσθητοι, αλλά ιδιαίτερα επιβαρυντικοί στο σώμα σε πολύωρα ταξίδια. Ευπειθώς αναφέρω ότι τα κατάφερε και σε αυτή την αναβάθμιση, γιατί και το XV είχε εξαιρετικά καθίσματα.

Η πρόταση του νέου Subaru Crosstrek ξεκινά εκεί κάπου στα 42.000 ευρώ. Η τιμή δεν είναι ευκαιρία, όμως είναι λελογισμένη σε σχέση με αυτά που προσφέρει (υβριδική τεχνολογία-τετρακίνηση-αυτόματο κιβώτιο).

Η Subaru πάντα είχε πιο ανεβασμένες τιμές από τον μέσο όρο. Το δικαιολογεί, όμως, το προϊόν, που είναι πολύ μελετημένο και ιδιαίτερα αξιόπιστο, εξ ου και τα 8 χρόνια εγγύησης που φέρουν. Το Crosstrek θα το αναζητήσεις σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και σε δέκα επιλογές χρωμάτων, μεταξύ αυτών, ενός Sun Blaze Pearl (πορτοκαλί) και του Oasis Blue της δοκιμής μας.

Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER

Κινητήρας: 4κύλινδρος Boxer 1.995 cc + Ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο/Lineartronic CVT
Κίνηση: AWD
Συνδυαστική Ισχύς: 152 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 248 Nm
0-100 km/h: 10,8 sec
Tελική ταχύτητα: 198 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 7,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,5 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,495 mm x 1.800 mm x 1.600 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.670 kg
Χώρος αποσκευών: 315-1.314 lt
Εκπομπές CO2: 174 g/km
Τιμή: από 41.945 έως 45.970 ευρώ

Πηγή: topgeargreece.gr

Related posts

Mullen Five RS: ένα ηλεκτρικό SUV με επιδόσεις hypercar

timesadmin

Isuzu D-Max ΑΤ37: Πιο άγριο δεν γίνεται (εικόνες)

wp-needuser

Γιατί σταμάτησε τη παραγωγή του Ford Focus στην Γερμανία

timesadmin

Το Suzuki Jimny είναι τόσο καλό που το λατρεύει ακόμα και ο πρόεδρος της Toyota (video)

timesadmin

BMW 2002 turbo: Υψηλή αξία στο χρηματιστήριο των κλασικών

timesadmin

Εντυπωσιακό video: Πώς λειτουργούν τα έξυπνα φώτα στην Ολυμπία Οδό

timesadmin