6.8 C
London
Wednesday, February 19, 2025

Για τις 25/01 προσδιορίζει το υπουργείο Υποδομών το άνοιγμα των προσφορών για το μεγάλο τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ

Date:

Related stories

Ερντογάν: O αυτόκλητος «μεσολαβητής» για την Ουκρανία, τον οποίο αγνόησε ο Ντόναλντ Τραμπ

Να δηλώσει «παρών» στις μεγάλες περιφερειακές κρίσεις ως αυτόκλητος μεσολαβητής επιχειρεί ο Ταγίπ Ερντογάν, θέλοντας να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από τα πρώτα δείγματα γραφής του Ντόναλντ Τραμπ, που δείχνουν να παρακάμπτει την Τουρκία. Ο Τούρκος πρόεδρος, ο οποίος στα τρία χρόνια του πολέμου στην Ουκρανία διατήρησε μια σκανδαλώδη –για μέλος της Δυτικής Συμμαχίας– προσωπική…

Πιερρακάκης: Απολύτως χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση στη Βουλή για τον θάνατο του Βασίλη Καλογήρου

Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τη Σορβόννη, τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία, καθώς και για τα Τέμπη και τις κατηγορίες των κομμάτων της Αντιπολίτευσης για τον θάνατο του Βασίλη Καλογήρου τοποθετήθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ. «Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου…

Μαρινάκης: Η αντιπολίτευση θέλει αποσταθεροποίηση της χώρας, το ΠΑΣΟΚ κυλιέται στον βούρκο και «ξεπλένει» τον ΣΥΡΙΖΑ

Μαρινάκης: Η αντιπολίτευση θέλει αποσταθεροποίηση της χώρας, το ΠΑΣΟΚ κυλιέται στον βούρκο και «ξεπλένει» τον ΣΥΡΙΖΑ «Δεν φέρνουν προτάσεις αλλά κάνουν τους δικαστές, τους εισαγγελείς, τους πραγματογνώμονες, λαϊκίζουν, χυδαιολογούν και γεμίζουν με τοξικότητα την κοινωνία» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δριμεία κριτική κατά του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ τους οποίους κατηγόρησε για προσπάθεια αποσταθεροποίησης της χώρας,…

Της Ελένης Μπότα

Για τις 25 Ιανουαρίου προσδιορίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το  άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το μεγάλο τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε το Capital.gr στις 16 Ιανουαρίου:

Mέσα στις επόμενες 10 ημέρες δύναται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των κατασκευαστικών Ομίλων για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου των τεχνικών προσφορών την περασμένη Παρασκευή, θα ακολουθήσει μία περίοδος 10 ημερών για την υποβολή τυχόν προσφυγών. Μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορούν να ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθησαν από τα συμμετέχοντα σχήματα στο διαγωνισμό. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι: “ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” (αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Για τη Μυτιληναίος η ανάληψη του έργου θεωρείται σημαντική, καθώς ο όμιλος δεν διαθέτει προσώρας καμία παραχώρηση, έχοντας μάλιστα συστήσει θυγατρική εταιρεία για τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο των παραχωρήσεων, τη M-Παραχωρήσεις.

Εξίσου σημαντική θεωρείται και η απόκτηση της συγκεκριμένης παραχώρησης από τον όμιλο Άβαξ, που θα διευρύνει την παρουσία του στον κλάδο των παραχωρήσεων, ενώ θα εκτοξεύσει και το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεών του. Τέλος, η ανάληψη του έργου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, καθώς θέλει να “κουμπώσει” το τμήμα αυτό με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας, αν και πολλά είναι τα ερωτηματικά που υπάρχουν τόσο για το κόστος του έργου και την εύρεση του αναγκαίου εργατικού δυναμικού για την υλοποίησή του όσο και για τους όρους της παραχώρησης, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα διόδια που προβλέπονται στη σύμβαση.

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια, μήκους περίπου 163 χλμ., που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Αναφορικά με το κόστος του έργου, η χρηματοδότησή του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here