Γιατί τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού εκτοξεύουν το κόστος επισκευής μετά από ατύχημα
Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ADAS βρίσκεται εκεί για να αποτρέψει ένα ατύχημα, όμως αν αυτό συμβεί, τότε η ύπαρξή της ανεβάζει δραματικά το κόστος επισκευής.
Η εκτόξευση του κόστους επισκευής ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που έχει εμπλακεί σε τροχαίο, έχει ως αποτέλεσμα περίπου το 21% των περιστατικών να καταλήγει να χαρακτηριστεί ως “ολική καταστροφή” του οχήματος από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Πρόκειται για πενταπλασιασμό του σχετικού ποσοστού σε σχέση με το 1980.
Μάλιστα ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί στο εντυπωσιακό 30%, όσο τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν ακόμη πιο πολύπλοκη τεχνολογία.
Θα έλεγε κανείς πως υπάρχει μια διάσταση ειρωνίας στην είδηση, καθώς τα βοηθήματα οδήγησης ADAS που έχουν σχεδιαστεί για να μας προστατεύουν από το να έχουμε ατύχημα, φαίνεται πως αποτελούν τον βασικό λόγο για την αύξηση του ποσοστού ολικών καταστροφών όταν το ατύχημα συμβεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η τεχνολογία που ενσωματώνεται σε αυτά τα συστήματα είναι τόσο ακριβή, που οι ασφαλιστικές καταλήγουν στο ότι δεν αξίζει τον κόπο να πληρώσουν την επισκευή.
Πολύ ακριβά ανταλλακτικά
Η αντικατάσταση του πλήθους των αισθητήρων και των καμερών που απαιτούνται για να λειτουργήσει ένα κιτ ADAS, όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, και στη συνέχεια η ρύθμιση αυτών των συστημάτων ώστε να λειτουργούν σωστά, μπορεί να προσθέσει χιλιάδες ευρώ στο κόστος μιας επισκευής, όπως αναφέρεται και σε έκθεση του Bloomberg που επικαλείται στοιχεία της CCC Intelligent Solutions.
Αυτό είναι κάτι που ανεβάζει το ήδη αυξημένο κόστος επισκευής, ως αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους εργασίας και των υλικών που επηρεάζουν ακόμη και τα πιο βασικά τμήματα ενός αυτοκινήτου.
Σημείο-κλειδί τα ηλεκτρικά
Η έκθεση σημειώνει ότι παρά το υψηλό κόστος επισκευής τους, οι περιπτώσεις που χαρακτηρίζεται “ολική καταστροφή” ένα συμβάν με ηλεκτρικό όχημα εξακολουθούν να είναι λιγότερο συχνές, από εκείνες αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει σύντομα, ως αποτέλεσμα της κατακόρυφης πτώσης της υπολειμματικής αξίας των EV.
Και αυτή η υποτίμηση αποτελεί σίγουρα ανησυχία για εκείνους που πλήρωσαν πολλά χρήματα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών και σήμερα μπορεί ακόμη και να χρωστούν περισσότερα γι’ αυτο αυτό, από όσα αξίζει ως μεταχειρισμένο.
Όπως επισημαίνεται, μέχρι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βρουν τον τρόπο να κάνουν τα συστήματα ADAS τόσο εξελιγμένα ώστε ο αριθμός των ατυχημάτων να μειωθεί δραματικά, θεωρείται δύσκολο να υπάρξει επιβράδυνση στο κόστος ασφάλισης που υπολογίζεται πως έχει αυξηθεί κατά περίπου 20% μέσα σε ένα χρόνο.