Γιατί-τα-ηλεκτρικά-αυτοκίνητα-είναι-κομμουνιστικά
AYTOKINHTO

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κομμουνιστικά

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κομμουνιστικά

Να λοιπόν που η εξέλιξη και η τεχνολογία μας έφερε κομμουνιστικά χαρακτηριστικά στην αυτοκίνηση. Τώρα πια δεν θέλεις πολλά χρήματα για να νιώσεις όπως κάποιοι με παχύ πορτοφόλι.

Top Gear TEAM

κομμουνισμός

Ποιος να το περίμενε ότι ο Leonardo da Vinci της εποχής μας θα ήταν κομμουνιστής. Γιατί μην μου πείτε ότι ο Elon Musk δεν είναι κομμουνιστής. Μέχρι να εμφανιστεί ο Elon, τα Tesla και οι ηλεκτροκινητήρες του, η μεγάλη ιπποδύναμη ήταν προνόμιο των λίγων.

Αυτών που είχαν πολλά χρήματα για supercars ή έστω κάποια hot hatch και αυτών που έδιναν επίσης πολλά για βελτίωση π.χ. ενός Toyota Yaris με 450 άλογα στον τροχό. Σε κάθε περίπτωση η μεγάλη ιπποδύναμη και οι επιδόσεις ήταν για λίγους.

Με 30-40 χιλιάδες ευρώ πατάς γκάζι και απογειώνεσαι

Για σκεφτείτε τι γίνεται τώρα. Από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις. Μερικά παραδείγματα: MG4 Xpower, τετρακίνητο με 435 ίππους και τιμή από 37.572 ευρώ χωρίς επιδότηση. Μέχρι πρότεινος για να έχεις 435 ίππους θα έπρεπε να πάρεις μια π.χ. Porsche 911 Carrera S και με τιμή κοντά στα 200.000 ευρώ. Μεγάλη διαφορά.

Ένα ακόμα παράδειγμα κάπως πιο ακριβό. To μεσαίο ηλεκτρικό πολυτελές SUV Seres 5 με 585 ίππους και τιμή κάτω από 70.000 ευρώ χωρίς επιδότηση. Αν θέλεις θερμικό με την ίδια ιπποδύναμη θα πρέπει να κοιτάξεις π.χ. την τετράθυρη Mercedes-AMG GT η οποία κινείται στα 280.000 ευρώ. 

Υπάρχον πολλά ακόμα παραδείγματα αλλά δεν έχει νόημα να επεκταθούμε. Βέβαια σας ακούω να φωνάζετε: “Μα συγκρίνεις ένα αυτοκίνητο πεμπτουσία της αυτοκίνησης με ηλεκτρικά;”. Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι καλύτερα από Porsche.

Απλά τονίζω ότι πλέον οι εξωφρενικές ιπποδυνάμεις έχουν γίνει κάτι πολύ πιο φθηνό. Μέχρι πρότεινος για να νιώσεις τέτοια επιτάχυνση θα έπρεπε να έχεις supercar ή μια 1000άρα supersport μοτοσικλέτα (που κοστίζει όσο ένα μικρό αυτοκίνητο). Τώρα πια με 40 χιλιάδες ευρώ πατάς το γκάζι και απογειώνεσαι. Αν αυτό δεν είναι αταξικό, τι είναι;

Αλήθεια πιστεύετε ότι οι περισσότεροι οδηγοί είναι σε θέση να αναγνωρίσουν την αξία της Porsche στην οδήγηση, εκτός του κύρους που αποκτούν αγοράζοντας μια 911; Δεν είναι -και οι περισσότεροι δεν είναι γιατί δεν τους ενδιαφέρει. Όπως και το κάνουμε η ιπποδύναμη είναι ίσως το πιο δυνατό αυτοκινητικό αφροδιασιακό και εκεί τα ηλεκτρικά είναι ασυναγώνιστα. Ακόμα και η Ferrari χάρη στους ηλεκτροκινητήρες έχει φτιάξει καταιγιστικά αυτοκίνητα με θηριώδη ισχύ χρησιμοποιώντας μόλις ένα V6.

Επίσης -δυστυχώς- δεν είναι λίγα τα παραδείγματα ανθρώπων που οδηγούν αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας και επειδή δεν ξέρουν τι έχουν στα χέρια τους αποχαιρετούν τον μάταιο τούτο κόσμο. Άσε που μπαίνεις σε διλήμματα του τύπου: 911 θερμική ή Taycan ηλεκτρική με πάνω από 1.000 ίππους; Μην αμφιβάλλετε ότι οι περισσότεροι θα διαλέξουν την δεύτερη που έχει και αυτή το σήμα Porsche στο καπό και δανείζεται και κάποια άλλα πιο ουσιαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά από την θερμική της συγγενή.

Και μην ξεχνάνε ότι ακόμα και στον τομέα της δυναμικής οδήγησης τα πράγματα αλλάζουν. Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N το οποίο αναδείχθηκε 2024 World Performance Car, αφήνοντας εκτός αυτοκίνητα όπως η BMW M2 και η Ferrari Purosangue. 

Σε κάθε περίπτωση ο ηλεκτρικός κομμουνισμός σαρώνει την αυτοκίνηση και έχω μεγάλη περιέργεια για το πού θα καταλήξει όλο αυτό.

Related posts

F1 Las Vegas GP κατατακτήριες: 1-2 της Ferrari με pole του Leclerc

timesadmin

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Ποια θα είναι η κατηγορία με τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό το 2024

timesadmin

Επαναστατική τεχνολογία μπαταρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Northvolt-πώς το νάτριο αλλάζει τα δεδομένα

timesadmin

Πώς με το νέο Citroen e-C3 ξεκινά η ηλεκτρική επίθεση στην Κίνα

timesadmin

F1 GP ΗΠΑ: Πρόγραμμα και ώρες τηλεοπτικής μετάδοσης

timesadmin

Ταινία Ferrari: Ο Piero Ferrari αποκαλύπτει πόσο αληθινή είναι

timesadmin