6.3 C
London
Friday, December 13, 2024

Γιατί η VW αποχωρεί από επαρχία της Κίνας

Date:

Related stories

Εν μέσω των αλλαγών που συμβαίνουν στην Volkswagen και των προβλημάτων που την ταλαιπωρούν έρχεται και η αποχώρηση της από επαρχία της Κίνας. Tο εργοστάσιό της εκεί πουλήθηκε ήδη.

Top Gear TEAM

Volkswagen China

Η Volkswagen ανακοίνωσε την πλήρη αποχώρησή της από την περιφέρεια Xinjiang της Κίνας, μετά από πολυετείς πιέσεις σχετικά με τις καταγγελίες για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά των Ουιγούρων.

Volkswagen China

Παράλληλα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε σε σημαντική κίνηση, επεκτείνοντας τη συνεργασία της με την SAIC έως το 2040, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της παρουσίας της στη μεγαλύτερη αγορά της, όπου οι πωλήσεις παραμένουν υποτονικές.

Η Volkswagen και η SAIC πούλησαν το εργοστάσιό τους στη Xinjiang στη Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), θυγατρική της κρατικής Shanghai Lingang Development Group, η οποία θα αναλάβει όλους τους εργαζόμενους. Η συμφωνία περιλαμβάνει και την πώληση των δοκιμαστικών διαδρομών σε Turpan (Xinjiang) και Anting (Σαγκάη), εξασφαλίζοντας έτσι την πλήρη αποχώρηση της Volkswagen από την περιφέρεια.

Παρόλο που οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν δημοσιεύτηκαν, η κίνηση χαιρετίστηκε από μετόχους, όπως το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της Volkswagen. Επίσης, η Deka Investment, που είχε πιέσει για την αποχώρηση, δήλωσε ότι η συμφωνία θα περιορίσει τις διαμάχες με ελάχιστες οικονομικές συνέπειες.

Εργοστάσιο με μειωμένη σημασία

Το εργοστάσιο στη Xinjiang, που άνοιξε το 2013 για την παραγωγή του Volkswagen Santana, είχε περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με μόλις 200 εργαζόμενους να πραγματοποιούν ελέγχους ποιότητας. Από το 2019, η μονάδα δεν έχει παραγάγει κανένα όχημα, παρά την αρχική της δυναμικότητα για 50.000 μονάδες ετησίως.

Η Volkswagen αρνήθηκε αναφορές ότι η συνέχιση λειτουργίας της μονάδας αποτελούσε απαίτηση από το Πεκίνο, τονίζοντας πως η πώληση αποφασίστηκε για οικονομικούς λόγους.

Volkswagen Zwickau Εργοστάσιο Λογότυπο σήμα

Σχέδια για το μέλλον

Η πώληση θεωρείται αμοιβαία επωφελής για τη Volkswagen και την SAIC, αφαιρώντας έναν παράγοντα τριβής στη συνεργασία τους, σε μια περίοδο που αμφότερες προσπαθούν να ανακάμψουν στην επιβραδυνόμενη κινεζική αγορά. Παράλληλα, η Ευρώπη εξετάζει τη δυνατότητα επιβολής δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, εντείνοντας την πίεση στους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές.

Στόχος της Volkswagen είναι η κυκλοφορία 18 νέων μοντέλων έως το 2030, με δύο εκδόσεις εκτεταμένης αυτονομίας να παρουσιάζονται το 2026 για την αγορά της Κίνας. Επιπλέον, σε συνεργασία με άλλους Κινέζους εταίρους, όπως η Xpeng, η εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει πάνω από 30 νέα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2030, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών.

Latest stories