Γιατί-η-Ελλάδα-χάνει-τη-μεγάλη-ευκαιρία-της-διοργάνωσης-συνεδρίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί η Ελλάδα χάνει τη μεγάλη ευκαιρία της διοργάνωσης συνεδρίων

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Μετά την πανδημία, η αγορά των συνεδρίων επιστρέφει στην κανονικότητα, εντούτοις η Ελλάδα χάνει το “τρένο” και μαζί τεράστια έσοδα από την παγκόσμια πίτα, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως τονίστηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO & DES), πως  ετησίως η χώρα μας χάνει περισσότερα από 20 διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περισσότερα από 100 εταιρικά/corporate events. Υπολογίζεται πως έχουμε απώλειες περισσότερων από 100.000 συνεδριακών επισκεπτών το χρόνο και πλέον των 50.000 επισκεπτών εταιρικών/corporate events ετησίως.

Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία της ICCA (International Congress and Convention Association), η Ελλάδα βρέθηκε το 2023 στη 16η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, από τη 13η το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από τη 10η το 2022. Παράλληλα βρίσκεται στην 47η θέση ανάμεσα στις χώρες που επενδύουν στον συνεδριακό τουρισμό.

Η Αθήνα κατέχει την 15η θέση για το 2023, από την 8η θέση το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από 8η το 2022. Στον αντίποδα, η Θεσσαλονίκη ανέβηκε στην 42η θέση στον κόσμο το 2023, από 78η το 2022 και αντίστοιχα στην 26η στην Ευρώπη το 2023, από 51η το 2022.

“Πρόκειται για μια τεράστια βιομηχανία, στην οποία η Ελλάδα δεν έχει επενδύσει” σημείωσε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του HAPCO & DES Σίσσυ Λυγνού. Η απώλεια εσόδων για τη χώρα μας από το συνεδριακό τουρισμό, όπως σημειώθηκε στη συνέντευξη τύπου, γίνεται αντιληπτή μέσω τριών παραδειγμάτων:

– Ένα συνέδριο 1,500 ατόμων, τα οποία μένουν περίπου 3-4 ημέρες στον προορισμό, έχει άμεσο τζίρο 1-5 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική κατά κεφαλήν δαπάνη κυμαίνεται από 1,000- 7,000 ευρώ.

– Ένα meeting 500 ατόμων που μένουν 3 ημέρες δημιουργεί άμεσο τζίρο 800 χιλ.- 1,5 εκατ. ευρώ και η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη υπολογίζεται από 1,500- 4,000 ευρώ.

– Ένα incentive trip, δηλαδή ένα ταξίδι – μπόνους μιας εταιρείας προς τους υπαλλήλους ή τους πελάτες της, 100 ατόμων για 3 ημέρες, δημιουργεί άμεσο τζίρο 300 χιλ.- 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η δαπάνη κατά άτομο κυμαίνεται από 3,000- 15,000 ευρώ.

Ο συνεδριακός τουρισμός συμβάλλει σήμερα κατ΄ εκτίμηση με περισσότερο από 2,5 δισ. ευρώ στην εθνική οικονομία, σύμφωνα όμως με διεθνή στοιχεία, ετησίως χάνεται τριπλάσιος τζίρος που θα μπορούσε να επιτευχθεί για τα διεθνή επιστημονικά συνέδρια και αντίστοιχα ο τριπλάσιος τζίρος που θα μπορούσε να επιτευχθεί για τα εταιρικά/corporate events (συνολικά για τον κλάδο 6,5 δισ.).

Χρόνια “πληγή” για τη χώρα μας αποτελεί η απουσία μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει διεθνές συνέδριο με χωρητικότητα 6.000 ατόμων και άνω, ενώ απαιτούνται και υποδομές για εκδηλώσεις και events άνω των 1.500 ατόμων.

Μεταξύ των αιτημάτων που έχει ο  Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων HAPCO & DES προς την πολιτεία είναι επίσης η στοχευμένη προβολή, δημιουργία ειδικής καμπάνιας της συνεδριακής Ελλάδας (Meetings Industry) – η συμβολή φορέων για την εκπόνηση μελέτης για την μέτρηση της συμβολής του MICE Τουρισμού στη χώρα, καθώς και ενεργή παρουσία σε στρατηγικές δράσεις προβολής. Σημαντικό εργαλείο που λείπει, σε σύγκριση με ανταγωνιστικές χώρες.
 

Related posts

Τις 14.252 έφτασαν οι αιτήσεις για το Youth Pass τις πρώτες ώρες λειτουργίας του

timesadmin

Αναζητούνται κονδύλια για το έργο των διοδίων με το χιλιόμετρο

timesadmin

DZ Bank: Στην τελική ευθεία η Ελλάδα για το άλμα στην επενδυτική βαθμίδα – Τα μεγάλα οφέλη της αναβάθμισης και το τέλος του ράλι στα ομόλογα

timesadmin

Όλα για τις νέες εισφορές των επαγγελματιών – Τα ποσά

timesadmin

Ενίσχυση €587.200 για την αποκατάσταση υποδομών σε πυρόπληκτους οικισμούς της Ρόδου

timesadmin

Δήμοι εναντίον ΝΟΚ – Μάχη μέχρι εσχάτων στο ΣτΕ για την πλήρη κατάργηση του νόμου

protothema.gr