Γιατί δεν πουλάνε τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Με τα πρώτα συμβόλαια leasing που αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ολοκληρώνονται η αγορά των μεταχειρισμένων διαθέτει πλέον περισσότερα ηλεκτρικά από πότε. Γιατί όμως δεν πάει καλά αυτό;
Η αγορά των ηλεκτρικών μεταχειρισμένων οχημάτων αρχίζει να αναπτύσσεται, αλλά δεν είναι όλα ρόδινα. Σύμφωνα με τα στοιχεία για την Γαλλία, που δημοσίευσαν οι οργανισμοί Avere και Mobilians, περισσότερα από 136.000 μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άλλαξαν χέρια πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση άνω του 50% μέσα σε έναν χρόνο.
Η άνοδος αυτή ήταν αναμενόμενη, καθώς υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 και το 2021. Πολλά από αυτά τα οχήματα συνεπώς, μπήκαν στην αγορά των μεταχειρισμένων μετά τη λήξη των αρχικών συμβολαίων leasing.
Ωστόσο, για τους επαγγελματίες του χώρου, τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι εύκολα στην πώληση. Ο μέσος χρόνος πώλησης ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με αντίστοιχα θερμικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, το 2024 χρειάζονταν 147 ημέρες για να πουληθεί ένα ηλεκτρικό μεταχειρισμένο, τη στιγμή που ένα θερμικό μεταχειρισμένο χρειαζόταν μόλις 101 ημέρες.
Οι δύσκολες περιπτώσεις
Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη, καθώς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από τα καινούρια οχήματα που συνοδεύονται από κρατική επιδότηση και επίσης με δεδομένο πως είναι παλιότερα, υστερούν σημαντικά σε διαθέσιμες αυτονομίες.
Ειδικότερα, υπάρχουν ορισμένα μοντέλα που αποδεικνύονται “βαρίδια” για τους πωλητές. Το Audi e-tron για παράδειγμα, χρειάζεται κατά μέσο όρο 210 ημέρες για να πουληθεί. Όσο και το Opel Corsa. Πολύ χειρότερα τα πάει το DS3 E-Tense που έχει σημειώσει μέσο χρόνο πώλησης 240 ημέρες – δηλαδή 8 μήνες.
Είναι λογικό πως η μοναδική αντίσταση των πωλητών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων απέναντι σε αυτούς τους χρόνους είναι οι μειώσεις των τιμών. Κάτι που μπορεί να φέρει σπουδαίες ευκαιρίες για κάποιες κατηγορίες καταναλωτών και εν ολίγοις αυτή είναι η κατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυτή την εποχή. Κάποιοι τυχεροί μπορεί να αγοράσουν οικονομικά κάποιο μοντέλο αλλά και πάλι με πολλούς συμβιβασμούς.
Τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν
Κάπως έτσι υπάρχουν και αυτοκίνητα με πολύ καλύτερους χρόνους πώλησης, όπως το Renault Megane E-Tech που χρειάζεται μόλις 44,4 ημέρες για να βρει νέο ιδιοκτήτη.
Το Tesla Model 3 έχει επανέλθει στη δημοτικότητα στα μεταχειρισμένα, ειδικά από τη στιγμή που στη Γαλλία τα καινούρια Tesla δεν έχουν πλέον κρατική επιδότηση, ενώ αυτοκίνητα πόλης ουσιαστικά, όπως το Fiat 500 και το Dacia Spring είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.