Η Dacia έχει ανακοινώσει ήδη πως το 2025 θα συμμετέχει στο Ράλι Ντακάρ και τώρα μας δείχνει και το αυτοκίνητο με το οποίο θα το κάνει, το Dacia Sandrider
Η Audi κατάφερε φέτος έπειτα από τρεις προσπάθειες και με την υπερομάδα των Carlos Sainz, Mattias Ekstrom και Stephane Peterhansel να πάρει την πρώτη νίκη στην ιστορία της στο Ράλι Ντακάρ, όμως του χρόνου φαίνεται πως θα έχουμε νέο φαβορί.
Η Dacia έχει ήδη ανακοινώσει τις προθέσεις της για το Ράλι Ντακάρ του 2025, παρουσιάζοντας μάλιστα τους Sebastien Loeb και Christina Gutierez, ενώ λίγο αργότερα στο έμψυχο δυναμικό προστέθηκε και ο πέντε φορές νικητής του αγώνα, Nasser Al Attiyah.
Τώρα όμως βλέπουμε για πρώτη φορά και το αυτοκίνητιο που θα έχει στη διάθεσή της αυτή η dream team. Το Dacia Sandrider. Έχει μεγάλες δόσεις έμπνευσης από το Dacia Manifesto και μοιάζει σε δομή με το Hunter της Prodrive, πράγμα απολύτως λογικό καθώς η εταιρεία του David Richards είναι εκείνη που θα το κατασκευάσει ουσιαστικά.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα κινείται από έναν V6 twin turbo 3,0 λίτρων με 360 ίππους, θα είναι εξοπλισμένο με ανάρτηση διαδρομής 350 χιλιοστών και θα έχει αμάξωμα απο ανθρακονήματα. Ένα ελαφρύ σωληνωτό πλαίσιο θα καταλήγει σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 37 ιντσών.
Οι εφεδρικοί τροχοί θα είναι χωνευτοί στο πλάι πίσω απο τον οδηγό και τον συνοδηγό και σύμφωνα με τους Γάλλους υπάρχει λόγος που δεν μοιάζει με Duster.
Πρώτα από όλα θα φαινόταν περίεργο, όπως υποστηρίζει ο David Durand, επικεφαλής σχεδιασμού της Dacia. Ο Γάλλος ήταν πολύ αυστηρός στην άποψη πως δεν ήθελε ένα Duster να κάνει αγώνες στην άμμο γιατί κανείς δεν θα πίστευε ότι ένα αυτοκίνητο με πλάτος 2,3 μέτρα είναι ένα Duster.
Αυτό ανακούφισε σημαντικά και την Prodrive ασφαλώς που πλέον μπορούσε χωρίς σημαντικούς περιορισμούς να μεταφέρει τα πλεονεκτήματα του Hunter κάτω από το σήμα της Dacia.
Όπως και το Dacia Manifesto, έτσι και το Dacia Sandrider είναι ένα σχεδόν φουτουριστικό πρωτότυπο πιστό στις αρχές της φίρμας που έχει τρία σκέλη.
“Χρήσιμο και Όμορφο”, “Σκληρό και Περιπετειώδες” και “Φιλικό προς το περιβάλλον”. Το τελευταίο σκέλος καλύπτεται από τη χρήση συνθετικώνκαυσίμων, το δεύτερο καλύπτεται αυτομάτως από τη στιγμή που μιλάμε για ένα αυτοκίνητο του Ράλι Ντακάρ.
Το πρώτο σκέλος εντοπίζεται στον σχεδιασμό του. Οι ακμές αποδεικνύονται πραγματικά χρήσιμες στη δημιουργία κάθετης δύναμης και στην αεροδυναμική λειτουργία.
Το μπροστινό μέρος με την περίεργη αεροτομή του καπό έχει τρεις διαδρομές για να περάσει ο αέρας – πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου προς την αεροτομή, πάνω από το αυτοκίνητο προς το πίσω τμήμα και έξω από την αψίδα των μπροστινών τροχών για να τροφοδοτήσει ένα ψυγείο τοποθετημένο στη μέση.
Η Dacia εκτιμά ότι έχει επιτύχει μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων κατά 10% και της άντωσης κατά 40% σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Μετά από δοκιμές σε διάφορα μέρη του κόσμου, το Sandrider θα κάνει το ντεμπούτο του στο Μαρόκο τον Οκτώβριο του 2024. Μετά από αυτό θα πάει στο ράλι Ντακάρ το 2025 και στη συνέχεια στο υπόλοιπο παγκόσμιο πρωτάθλημα rally raid.