Στην τελική φάση αξιολόγησης και παρουσίασης έχει μπει το Toyota Hilux με υδρογόνο που ξεκίνησε να φτιάχνεται το 2022 και σύντομα θα αποτελεί επαγγελματική επιλογή.
Ένα κρίσιμο ορόσημο στην προώθηση του υδρογόνου ως καύσιμο για τα αυτοκίνητά της αλλά και στην πορεία για ένα καθαρότερο περιβάλλον, η Toyota μας δείχνει το Toyota Hilux με υδρογόνο το οποίο φέρει την σφραγίδα της Toyota Μεγάλης Βρετανίας, αλλά την τεχνολογία που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στην Ιαπωνία.
Η Toyota Manufacturing UK εισήγαγε δέκα πρωτότυπα οχήματα που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό βήμα προς μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.
Αυτό το φιλόδοξο project, ευθυγραμμισμένο με την ευρύτερη ευρωπαϊκή στρατηγική της Toyota ξεκίνησε με μια μελέτη στις αρχές του 2022, η οποία προχώρησε γρήγορα σε μια ολοκληρωμένη φάση σχεδιασμού και ανάπτυξης από τον Ιούλιο του 2022 έως τον Ιανουάριο του 2023.
Η παραγωγή των πρωτοτύπων περιλάμβανε σχολαστική κατασκευή εξαρτημάτων και συγκόλληση πλαισίου από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο του 2023, ακολουθούμενη από συναρμολόγηση στις εγκαταστάσεις Burnaston της Toyota στο Derbyshire. Το πρώτο πρωτότυπο ολοκληρώθηκε σε μόλις τρεις εβδομάδες τον Ιούνιο του 2023, με τα υπόλοιπα εννέα να έχουν ολοκληρωθεί μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου του 2023.
Αυτά τα οχήματα υποβάλλονται τώρα σε αυστηρές δοκιμές πεδίου και επιδείξεις για την αξιολόγηση της απόδοσής τους, ασφάλεια, και αντοχή σε πραγματικές συνθήκες και σε αυτή τη φάση βρίσκεται τώρα το αυτοκίνητο.
Η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου Toyota Hilux βασίζεται στη στιβαρή βάση του τελευταίου μοντέλου Hilux, γνωστού για τη αντοχή και αξιοπιστία του. Εξωτερικά, διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις και στιβαρή εμφάνιση, αλλά εσωτερικά, διαθέτει τεχνολογία αιχμής κυψελών καυσίμου που προέρχεται από το Toyota Mirai.
Οι βασικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν:
– Διαστάσεις: μήκος 5.325 mm, πλάτος 1.855 mm και ύψος 1.810 mm.
– Σύστημα κυψελών καυσίμου: χρησιμοποιώντας τρεις δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης συνολικής χωρητικότητας 7,8 κιλών, τοποθετημένες στο πλαίσιο του πλαισίου σκάλας του οχήματος.
– Ισχύς εξόδου: σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό κινητήρα στον πίσω άξονα, παρέχοντας ροπή 180bhp και 300Nm ροπής.
– Εύρος οδήγησης: ικανό έως και 600 χλμ., που υπερβαίνει τα τυπικά ηλεκτρικά συστήματα μπαταρίας.
– Μηδενικές εκπομπές: παράγει μόνο νερό ως υποπροϊόν, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχουν εκπομπές καυσαερίων. Η ενσωμάτωση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από την κυψέλη καυσίμου ενισχύει περαιτέρω την απόδοση του οχήματος χωρίς να διακυβεύεται ο χώρος της καμπίνας.
Η Toyota φιλοδοξεί ότι η Ευρώπη θα καταστεί σημαντική αγορά καυσίμων υδρογόνου έως το 2030, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης στους τομείς της κινητικότητας και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Toyota Motor Europe (TME) ξεκίνησε το εργοστάσιο υδρογόνου στην Ευρώπη, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας υδρογόνου. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει την ανάπτυξη, την παραγωγή, τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες μετά την πώληση, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα καυσίμου υδρογόνου.