Η νέα Porsche Panamera διατηρεί με κάποιες αλλαγές την ίδια σχεδίαση αλλά είναι περισσότερο εξηλεκτρισμένη με παντοδύναμες plug-in υβριδικές εκδόσεις
Αλλαγές επιπέδου και φιλοσοφίας Porsche 911 έχει φέρει η εταιρεία στην νέα Porsche Panamera που είναι η 3η του πολυτελούς sedan. Σχεδόν μηδενικές δηλαδή σε εμφάνιση, αφού πρέπει να κάτσουμε και να τις αναλύσουμε με πολλή λεπτομέρεια για να εντοπιστούν. Βεβαίως αν υπάρχει μια εταιρεία στον κόσμο που ξέρει και μπορεί να το κάνει αυτό, είναι η Porsche.
To πολυτελές sedan -το εσωτερικό του οποίου είδαμε ως teaser πριν από μερικές ημέρες-, έχει αναβαθμιστεί σαφέστατα αλλά όπως είπαμε αυτό φαίνεται στις λεπτομέρειες και κυρίως σε εκείνες που δεν φαίνονται και τόσο εύκολα. Τα LED φωτιστικά σώματα για παράδειγμα είναι πλέον στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Διατηρείται το μοτίβο με τα κουτάκια που είναι κάπως trademark της Porsche και σε επίπεδο εμφάνισης τους προβολείς συνοδεύει πλέον ένα οριζόντιο κενό πάνω από την πινακίδα, το οποίο λειτουργεί ως αεραγωγός αφενός, αφετέρου δε βοηθάει και αισθητικά καθώς οριοθετεί με κάπως πιο σπορτίφ ύφος την μάσκα εμπρός.
Πανίσχυρη E-Hybrid
Η Porsche θα προσφέρει τέσσερα διαφορετικά E-Hybrid συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του πανίσχυρου Panamera Turbo E-Hybrid. Διαθέτει έναν ανανεωμένο διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 4,0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 25,9 kWh.
Η συνολική ισχύς της έκδοσης Turbo είναι 670 ίπποι και 685 Nm ροπής, στέλνοντας τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου PDK. Μπορεί να φτάσει τα 100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα και να προσεγγίσει την τελική ταχύτητα των 310km/h.
Οι Panamera και Panamera 4 έχουν κάτω από το καπό έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V6 2,9 λίτρων. Αποδίδει περισσότερη ισχύ από πριν, δηλαδή 348 ίππους, που σημαίνει πως η απόδοσή του είναι αυξημένη κατά 23 ίππους.
Ο V6 μπορεί να επιταχύνει το κανονικό μοντέλο στα 100 km/h σε 5 δευτερόλεπτα και να το βοηθήσει να φτάσει την τελική ταχύτητα των 275km/h. Η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται 4,7 δευτερόλεπτα για να καταφέρει το ίδιο και η τελική της ταχύτητας είναι ελάχιστα χαμηλότερη.
Προηγμένη αερανάρτηση
Στον βασικό εξοπλισμό της Panamera υπάρχει με αερανάρτηση δύο θαλάμων και δύο βαλβίδων με Porsche Active Suspension Management. Προσφέρει μεγαλύτερη άνεση με μια λειτουργία που επιτρέπει στο αμορτισέρ να λειτουργεί σε διαφορετικούς θαλάμους όσον αφορά την συμπίεση και την επαναφορά.
Πάντως υπάρχει και το προαιρετικό σύστημα Porsche Active Ride που διατίθεται για τα μοντέλα E-Hybrid και επιτρέπει στο βαρύ sedan να είναι πιο “ζωντανό” στις στροφές, όσον αφορά τις κλίσεις του.
Το αυτοκίνητο θα εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στην Λειψία και είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία. Στην Ελλάδα η Panamera ξεκινά από 153.270 ευρώ, η αρχική τιμή Panamera 4 είναι 158.920 ευρώ και την plug-in υβριδική Tubro E-Hybrid σκαρφαλώνει στα 212.940 ευρώ.