11.2 C
London
Wednesday, May 14, 2025

Από παράταση σε παράταση πάνε οι δύο διαγωνισμοί για οδικά έργα 500 εκατ. ευρώ

Date:

Related stories

Της Ελένης Μπότα

Από παράταση σε παράταση οδηγούνται οι διαγωνισμοί για τα δύο μεγάλα οδικά έργα, προϋπολογισμού περί τα 500 εκατ. ευρώ, το Ιωάννινα – Κακαβιά και το Μαρκρακώμη – Τυμφηστός, τα οποία έχουν ήδη ακυρωθεί δύο φορές και έχουν επαναδημοπρατηθεί.

Ο διαγωνισμός για το Ιωάννινα – Κακαβιά συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ (με προαίρεση), είχε προγραμματιστεί για 5 Δεκεμβρίου ωστόσο πήρε παράταση για 21 Δεκεμβρίου.

Η προηγούμενη παράταση είχε δοθεί λόγω κινητοποιήσεων των μηχανικών του Δημοσίου και η νέα παράταση γιατί σύμφωνα με το υπουργείο “οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς ζητούν την παράταση για την εξέταση των στοιχείων του διαγωνισμού προκειμένου να υποβάλουν ανταγωνιστικές προσφορές”.

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα “Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά” περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Για τις 21 Δεκεμβρίου έχει πάρει νέα παράταση και ο διαγωνισμός για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι, Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 161,29 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.   

Ο διαγωνισμός είχε ακυρωθεί μετά από προσφυγή στην ΕΑΔΗΣΥ και πλέον το Υπουργείο θα προχωρήσει εκ νέου στη δημοπράτηση του κατόπιν των σχετικών τροποποιήσεων με βάσει τις επισημάνσεις της Ενιαίας Αρχής.

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου “Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού” μήκους 30χλμ. Το εν λόγω έργο εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής. Η αφετηρία του έργου είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 161,29 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.

Ο οδικός άξονας Λαμίας – Καρπενησίου, λεγόμενος ΕΟ38, μέρος του οποίου αποτελεί το παραπάνω τμήμα, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή, καθώς εξασφαλίζει τη συντομότερη σε μήκος σύνδεση ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, συνδυάζοντας και θαλάσσιες μεταφορές (Βόλος/Στυλίδα – Πλατυγυάλι Αστακού/Αμφιλοχία). Εκτιμάται πως θα έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας και ιδιαίτερα του εναλλακτικού τουρισμού του ενιαίου ορεινού όγκου της Δυτικής Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, που αποτελεί έναν από τους ελκυστικότερους φυσικούς πνεύμονες της χώρας.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here