Αποστολή στο Μαυροβούνιο: Οδηγούμε την ηλεκτρική Porsche Macan

0
1
Αποστολή-στο-Μαυροβούνιο:-Οδηγούμε-την-ηλεκτρική-porsche-macan
Αποστολή στο Μαυροβούνιο: Οδηγούμε την ηλεκτρική Porsche Macan

Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στην Porsche το τελευταίο διάστημα και το μεγαλύτερο μέρος της, αφορά διάφορες εκδόσεις της εμβληματικής 911. Αν γυρίσουμε όμως για λίγο πίσω, στις αρχές του χρόνου που πλέον οδεύει προς το τέλος του, το μεγάλο νέο που περίμενε ο κόσμος του αυτοκινήτου από τη γερμανική εταιρεία, ήταν η έλευση της ηλεκτρικής Macan.

Porsche Macan 4

Την οποία αν και βρίσκεται τόσους μήνες στην επικαιρότητα, μόλις είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε σε μια πανέμορφη διαδρομή στο Μαυροβούνιο. Πριν τις οδηγικές εντυπώσεις όμως, ας δούμε τι είναι αυτό που κάνει την ηλεκτρική Macan ένα τόσο σημαντικό μοντέλο. Το ότι είναι ηλεκτρική, θα μπορούσες εύκολα να σκεφτείς.

Θα μπορούσε, όμως η Porsche δεν είναι νέο μέλος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί να μην το έχεις συνειδητοποιήσει, αλλά η Taycan βρίσκεται μαζί μας εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Εδώ όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, γιατί η Macan είναι το παγκόσμιο best seller της Porsche, ακολουθώντας την επιτυχημένη πορεία της μάρκας στα SUV που ξεκίνησε με την Cayenne.

Τέλος εποχής, ή μήπως όχι;

Και τι ακριβώς έκανε η Porsche; Αποφάσισε να καταργήσει τις θερμικές εκδόσεις στη 2η γενιά της Macan, μετατρέποντάς την σε αμιγώς ηλεκτρική. Τουλάχιστον αυτό είναι το πλάνο, αν και με την εικόνα που παρατηρείται στην αγορά, αρκετοί κατασκευαστές αναθεωρούν τις αποφάσεις τους ως προς την κατάργηση των θερμικών μοντέλων.

Porsche Macan 4

Κι αν ρωτάς, ναι, η Porsche βρίσκεται ανάμεσα σε αυτούς. Θα περιμένουμε με αγωνία την εξέλιξη του έργου.  Μέχρι τότε όμως, ας δούμε τί ακριβώς περιλαμβάνει η απόφαση αλλαγής ενός θερμικού μοντέλου σε ηλεκτρικό.

Η νέα Macan βασίζεται στην αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) του VW γκρουπ. Σου θυμίζει κάτι; Είναι η ίδια που χρησιμοποιείται και στο νέο Audi Q6 e-tron. Ξέρεις, στο Ευαγγέλιο της σύγχρονης αυτοκίνησης, αναγράφεται ρητά πως στα πλαίσια ενός ομίλου, ο έχων μια πλατφόρμα τη μοιράζεται με όσο περισσότερα μοντέλα μπορεί.

Porsche Macan 4

Παράλληλα, στη νέα Porsche έχουν αλλάξει εκτός από τα μηχανικά μέρη, η ανάρτηση και φυσικά, το εσωτερικό. Το τελευταίο, διατηρεί την οικεία εικόνα των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας, με ποιοτικά -φιλικά προς το περιβάλλον- υλικά και εξαιρετικό φινίρισμα, παράλληλα με την υιοθέτηση ενός ψηφιακού περιβάλλοντος που καλύπτει το σύνολο του ταμπλό.

Από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,6 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,9 ιντσών, μέχρι την προαιρετική οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό, που αποτελεί την πιο πρόσφατη και άσκοπη θα πρόσθετα εγώ, μόδα.

Porsche Macan 4

Αυξημένο μεταξόνιο και χώροι

Μπορεί να έχει το σήμα της Porsche στο αμάξωμα, αλλά είναι SUV και μοιραία, οι χώροι έχουν σημασία. Το γεγονός πως πρόκειται για ηλεκτρικό μοντέλο βοηθάει, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 8,6 εκατοστά σε σχέση με την απερχόμενη Macan. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά καλοί, ανεξαρτήτως αν κάθονται μπροστά ή πίσω, ενώ και τα 540 λίτρα του χώρου αποσκευών, είναι μια πολύ καλή τιμή.

Από την άλλη πλευρά, η αερανάρτηση, τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και η τετραδιεύθυνση, μπορούν να αποτελέσουν μέρος του εξοπλισμού όλων των εκδόσεων, ενώ είναι στάνταρ στην κορυφαία Turbo. Ναι, θα συμφωνήσω, είναι κάπως αστείο να ονομάζεις έτσι μια έκδοση ηλεκτρικού μοντέλου. Είναι όμως από τα λίγα πράγματα που θα χρειαστεί να συγχωρήσεις σε αυτή την Porsche.

Porsche Macan

Μιας και αναφέρθηκα στις εκδόσεις, έχει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι η βασική έκδοση της νέας Macan, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 360 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Και τα καταφέρνει περίφημα. Δεν είναι θέμα αριθμών, αν και τα 5,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h ενός αυτοκινήτου με βάρος 2,3 τόνους είναι μια μάλλον εξαιρετική επίδοση. Είναι το θέμα πως ήδη από τη βασική έκδοση, έχεις όλα όσα κάνουν την Macan ξεχωριστή στο κλαμπ των ηλεκτρικών SUV.

Αίσθηση και επιδόσεις Porsche

Τιμόνι με αίσθηση και ακρίβεια που τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα βλέπουν μόνο στον ύπνο τους, ενώ είναι εξαιρετικά ευκίνητη για το μέγεθός της, κάτι που αντιλαμβάνεσαι κινούμενος στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εντάξει, δεν είναι 911, αλλά ας είμαστε σοβαροί, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,78 μέτρα και αρκετά μεγαλύτερο ύψος από ένα σπορ μοντέλο, με του οποίου τη συμπεριφορά θα μπορούσε να συγκριθεί.

Porsche Macan 4

Με εξαίρεση τη βασική, όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις της Macan διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και αναφέρομαι στις εκδόσεις Macan 4, 4S και Turbo. H πρώτη αποδίδει 408 ίππους και έχει 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα, η 4S αποδίδει 516 ίππους και χρειάζεται 4,1 δεύτερα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιτάχυνσης και η Turbo των 639 ίππων και των 1.000 Nm, μόλις 3,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα κυμαίνεται από 220 έως 260 km/h.

Εκτός όμως από κορυφαία οδική συμπεριφορά, η νέα Macan έχει να επιδείξει και πολύ καλή διαχείριση ενέργειας. Διαθέτοντας αρχιτεκτονική 800V και μπαταρία 95 kWh, μπορεί να δεχτεί φόρτιση έως και 270 kW, κάτι που μεταφράζεται σε μετάβαση από το 10-80% σε μόλις 21 λεπτά.

Porsche Macan 4

Η Porsche ανακοινώνει αυτονομία που εντυπωσιάζει στο άκουσμα, καθώς κυμαίνεται από 592 χιλιόμετρα για την Turbo, 608 για την 4S, 613 για την 4, έως 643 χλμ. για την βασική πισωκίνητη έκδοση. Στην πράξη και σε μεικτές συνθήκες, υπολόγισε κάτι στα επίπεδα των 450 χιλιομέτρων, τιμή σίγουρα αποδεκτή για την κατηγορία της Macan.

Η ηλεκτρική Macan έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα, με τις τιμές της να ξεκινούν από τα 86.300 ευρώ για την βασική έκδοση. Οι 4 και 4S κοστίζουν 89.950 και 97.160 ευρώ αντίστοιχα, ενώ η Turbo ξεκινά από τα 123.350 ευρώ.

Porsche Macan 4

Οι τιμές είναι χωρίς να υπολογίζεται επιδότηση και προφανώς ο κατάλογος προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακροσκελέστατος, στοιχείο που καθιστά τις παραπάνω τιμές στην κυριολεξία ενδεικτικές.