Είχε μια μικρή διαρροή η Audi για το νέο και πολύ σημαντικό μοντέλο της αλλά δεν πειράζει γιατί η επίσημη αποκάλυψη μας γέμισε εικόνες, video και φυσικά όλα τα στοιχεία για το νέο A5.
Αυτό είναι λοιπόν το νέο Audi Α5 και επισήμως -και λέμε “επισήμως” γιατί στην Audi ή της ξέφυγαν ή κάπως διέρρευσαν φωτό του νέου μοντέλου μια μέρα πριν.
Το πρώτο που πρέπει να ξέρεις είναι ότι το νέο Audi A5 λανσαρίστηκε ως αντικαταστάτης του A4, με νέα πλατφόρμα για κινητήρες εσωτερικής καύσης και όχι μόνο. Η αλλαγή ονόματος εντάσσεται στη στρατηγική της Audi, όπου τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μονό αριθμό και τα ηλεκτρικά ζυγό. Το A5 θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan και station, χωρίς όμως κουπέ ή καμπριολέ, σύμφωνα με την Audi.
Το A5 χρησιμοποιεί την καινούρια Premium Platform Combustion (PPC) της Audi, αντικαθιστώντας την αρχιτεκτονική MLB του A4 και διαφέρει από την Premium Platform Electric, που θα υποστηρίξει τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Audi, όπως το Q6 E-tron.
Παραδοσιακό θερμικό και MHEV
Το A5 διατηρεί φυσικά την διαμήκη διάταξη κινητήρων, αλλά είναι προσαρμοσμένο για διάφορα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Στην αρχή, το A5 θα προσφέρει επιλογές αμιγώς θερμικών και ήπιων υβριδικών συστημάτων, με το νέο σύστημα MHEV Plus της Audi που περιλαμβάνει δύο κινητήρες-γεννήτριες για βελτιωμένη απόδοση και αναγεννητική πέδηση.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει δύο εκδόσεις του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα TFSI της Volkswagen, αποδίδοντας 148 ή 201 ίππους, συνδυασμένους με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και προαιρετική τετρακίνηση Quattro για την ισχυρότερη έκδοση. Το A5 διατηρεί επίσης μια ντίζελ επιλογή με τον τετρακύλινδρο TDI 2,0 λίτρων της Volkswagen, εξοπλισμένο με το σύστημα MHEV Plus, αυξάνοντας την απόδοση στους 201 ίππους και μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 10g/km.
Το κορυφαίο S5 επιστρέφει με κινητήρα βενζίνης V6 3,0 λίτρων με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα MHEV Plus, αποδίδοντας 362 ίππους και 14g/km λιγότερα CO2. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα με ηλεκτρική αυτονομία 62 μιλίων θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.
Γιατί διαφέρει το νέο mild hybrid σύστημα
Το νέο σύστημα MHEV Plus της Audi διαφέρει από τις περισσότερες άλλες ήπιες υβριδικές προτάσεις, καθώς διαθέτει δύο γεννήτριες, προσθέτοντας μια κεντρικά τοποθετημένη γεννήτρια κίνησης (PTG) στη συνήθη ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης-γεννήτριας (ISG). Το κύριο πλεονέκτημα είναι η δραστική βελτίωση της ισχύος του συστήματος αναγεννητικής πέδησης.
Τώρα μπορεί να ανακτήσει έως και 25kW – υπερτριπλάσιο του ορίου των 8kW του παλιού S4 – και να αποδώσει 18kW (24hp) και 231 Nm ροπής. Το γέμισμα της ροπής παρέχεται στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, καθώς οι υπερσυμπιεστές εκτονώνονται. Η βελτιωμένη ανάκτηση ενέργειας σημαίνει επίσης ότι το σύστημα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία του πολύ πιο γρήγορα.
Μειώνει επίσης τη χρήση των φρένων τριβής (δισκόφρενα). Στην πραγματικότητα, η Audi ισχυρίζεται ότι η ανάκτηση παρέχει επαρκή επιβράδυνση για τα περισσότερα σενάρια. Το σύστημα σχεδιάστηκε για να αποφορτίζει και να επαναφορτίζει γρήγορα την μπαταρία. Ένας μηχανικός πρότεινε ότι η πρόθεση είναι να κλείνει ο κινητήρας όσο το δυνατόν περισσότερο.
Η Audi λέει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται μόνο ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες και να “ρολάρει” επίσης μόνο ηλεκτρικά σε ταχύτητες μέχρι 80 km/h. Τα ηλεκτρικά συστήματα και ο κλιματισμός του αυτοκινήτου κινούνται επίσης από το ήπιο υβριδικό σύστημα.
Τι γίνεται στην καμπίνα
Η νέα πλατφόρμα αυξάνει τις διαστάσεις του sedan, κάνοντάς το 67mm μακρύτερο (στα 4,83m) και 13mm φαρδύτερο (στα 1,86m), με μεταξόνιο 68mm μακρύτερο (στα 2,9m), προτεραιότητα στον εσωτερικό χώρο. Σχεδιαστικά, το A5 αποτελεί εξέλιξη του A4, με ομαλές ακμές και στοιχεία από το concept A6 E-tron saloon EV.
Οι φουσκωμένα θόλοι των τροχών, τα νέα μπροστινά και πίσω φώτα OLED με οκτώ μοτίβα και η Dynamic λειτουργία που αλλάζει συνεχώς το εμφανιζόμενο περιεχόμενο (όπως βλέπεται στο κεντρικό gifακι), είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του. Εδώ να τονίσουμε ότι η Avant έκδοση έχει 125 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από την μπερλίνα.
Στο εσωτερικό, η επιρροή από το Q6 E-tron είναι εμφανής, με μια μεγάλη κυρτή οθόνη να κυριαρχεί στο ταμπλό, χωρισμένη σε ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και οθόνη αφής infotainment 14,5 ιντσών, που περιλαμβάνει και τα χειριστήρια κλιματισμού. Επιπλέον, μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών μπορεί να προστεθεί για την ψυχαγωγία του συνοδηγού, η οποία αποκρύπτεται από την όραση του οδηγού ενώ το αυτοκίνητο κινείται.
To νέο μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει προς το τέλος της χρονιάς -από Νοέμβριο λέει η Audi- με τιμές που θα ξεκινούν από τα 45.200 ευρώ.