Ανασφάλιστα-οχήματα-σε-μία-σύγχρονη-Ελλάδα
ΕΛΛΑΔΑ

Ανασφάλιστα οχήματα σε μία σύγχρονη Ελλάδα

Σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα όπως είναι η Ελλάδα, η ασφάλιση των οχημάτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να την κυκλοφορία τους.

Δυστυχώς όμως ακόμη και σήμερα στα οδικά δίκτυα της χώρας μας κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα τα οποία όταν εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα αφήνουν τα θύματα τους εκτεθειμένα και χωρίς την αυξημένη προστασία που προβλέπει ο νόμος.

Γιατί η ασφάλιση αστικής ευθύνης οχήματος είναι υποχρεωτική σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο;

Η καθιέρωση, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, της υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων εξυπηρετεί σημαντικό κοινωνικό σκοπό, αφού με την ασφάλιση εξασφαλίζεται η προστασία και η πλήρης αποκατάσταση των θυμάτων από αυτοκινητικά ατυχήματα. Στη χώρα μας, η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων ισχύει από το 1976, με την ψήφιση του Ν. 489/1976.

Πληρώνουν οι συνεπείς πολίτες

Σε περίπτωση ατυχήματος, οι ανασφάλιστοι οδηγοί, όχι μόνο αφήνουν τα θύματά τους αβοήθητα, αλλά ταυτόχρονα μετακυλίουν τα βάρη για την αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούν στους υπόλοιπους συνεπείς οδηγούς που τηρούν την υποχρέωση ασφάλισής τους αλλά και στο κράτος.

Δηλαδή, οι συνεπείς πολίτες/θύματα του ανασφάλιστου οδηγού στρέφονται στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων για να αποζημιωθούν. Το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων, αποζημιώνει τις ζημιές που προκαλούν τα ανασφάλιστα οχήματα και χρηματοδοτείται από τα ασφάλιστρα που πληρώνουν οι συνετοί ασφαλισμένοι πολίτες. Σύμφωνα με το νόμο ποσοστό 6% επί των ακαθάριστων ασφαλίστρων του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία οχήματα κατευθύνεται στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων για τη στήριξη της λειτουργίας του. Η εισφορά αυτή βαρύνει κατά 70% τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και κατά 30% τους ασφαλισμένους, δηλαδή εμάς τους ίδιους.

Στην ουσία λοιπόν, όσοι οδηγούν ανασφάλιστα οχήματα επιβαρύνουν μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων το σύνολο των πολιτών που τηρούν την υποχρέωσή τους και ασφαλίζουν τα οχήματά τους, καταβάλλοντας κανονικά τα ασφάλιστρά τους παρά τις οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν.

10962488_m


Ο ηλεκτρονικός έλεγχος των ανασφαλίστων οχημάτων, η μόνη αποτελεσματική λύση!

Ενώ η πολιτεία πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, έχει αποδειχθεί τελικά ότι αυτοί δεν είναι αρκετοί.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου, από τους μηνιαίους ελέγχους οχημάτων της Ελληνικής αστυνομίας προκύπτει ότι το 8,5% των οχημάτων είναι ανασφάλιστο!

Η μόνη αποτελεσματική λύση για την πάταξη του φαινομένου των ανασφαλίστων είναι η εφαρμογή της νομοθεσίας για τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων, που έχει θεσπιστεί με νόμο στη χώρα μας από το 2013

Η ρύθμιση αυτή προβλέπει εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων ηλεκτρονικά (και όχι μόνον με δειγματοληπτικούς, επιτόπιους αστυνομικούς ελέγχους και στοχεύει στη συμμόρφωση των παραβατών ώστε να ασφαλιστούν άμεσα. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των παραβατών προβλέπονται από την Νομοθεσία σοβαρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Είναι αξιοσημείωτο ότι αμέσως μετά την ψήφιση του ν. 4141/2013 και πριν ακόμα εφαρμοστεί, στο Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων εμφανίστηκαν περίπου 600.000 νεοασφαλιζόμενα οχήματα, άρα με τον φόβο του ελέγχου και των κυρώσεων έσπευσαν να ασφαλιστούν.

Η προστιθέμενη αξία του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου των ανασφάλιστων οχημάτων είναι προφανής και έγκειται στο γεγονός ότι ο έλεγχος, ο εντοπισμός και η επίσπευση συμμόρφωσης των ανασφάλιστων ιδιοκτητών οχημάτων μπορεί να γίνεται σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, άμεσα και ηλεκτρονικά, στο σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν.

Δυστυχώς όμως, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ανασφάλιστων οχημάτων έχει εφαρμοστεί μόνο δύο φορές και αυτές ανεπαρκώς. Η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ ήταν το 2018.

Έκτοτε, καμία άλλη ηλεκτρονική διασταύρωση δεν έχει πραγματοποιηθεί και το πρόβλημα παραμένει άλυτο, ταλαιπωρώντας χιλιάδες πολίτες οι οποίοι αναρωτιούνται γιατί η Πολιτεία δεν εφαρμόζει το Νόμο και δεν επιβάλλει στους παραβάτες τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία κυρώσεις.

Related posts

Απελευθέρωση της Θράκης – Δένδιας: «Κόμβος» για την ασφάλεια και τον ενεργειακό εφοδιασμό

timesadmin

Μάγδα Φύσσα: Ο γιος μου ήταν στοχοποιημένος από την Χρυσή Αυγή

timesadmin

Χιόνια στην Αθήνα: Αποκαταστάθηκε μερικώς η κυκλοφορία στην Αττική Οδό

timesadmin

Δολοφονία Άλκη: Προσωρινά κρατούμενοι οι τέσσερις χούλιγκαν που απολογήθηκαν την Παρασκευή

timesadmin

Πλεύρης: Τέλος της επόμενης εβδομάδας αναμένεται μείωση των νοσηλειών και των θανάτων

timesadmin

Απεργία ΠΝΟ: Δένουν κάβους από αύριο και για 48 ώρες τα πλοία

timesadmin