Έρευνα:-Ο-κορωνοϊός-“αρρώστησε”-και-τα-αυτοκίνητα-τι-πρέπει-να-ξέρεις
AYTOKINHTO

Έρευνα: Ο κορωνοϊός “αρρώστησε” και τα αυτοκίνητα-τι πρέπει να ξέρεις

Έρευνα: Ο κορωνοϊός “αρρώστησε” και τα αυτοκίνητα-τι πρέπει να ξέρεις

Covid cars τα λένε πλέον και είναι τα αυτοκίνητα που παράχθηκαν τις χρονιές της πανδημίας. Πολλά από αυτά διαφέρουν κάπως σε σχέση με το ίδιο μοντέλο πριν και μετά. Γιατί; Δείτε τι αναφέρει έρευνα της J.D. Power.

Top Gear TEAM

covid cars

Κολλάνε τα αυτοκίνητα κορωνοϊό; Ε, όχι ακριβώς αλλά εξαιτίας του Covid-19 κάποια φουρνιά αυτοκινήτων έχει μερικές “αρρώστιες”. Τι εννοούμε; Σίγουρα θα θυμάστε την έλλειψη ημιαγωγών (τσιπάκια) λόγω Covid. Ε, τελικά δεν ήταν τόσο απλό. Να, δείτε γιατί πλέον υπάρχει η ορολογία covid cars.

Το καλοκαίρι του 2022, η J.D. Power δημοσίευσε τα αποτελέσματα της (κλασικής πια) έρευνας ποιότητας και κατέληξε σε αυτό:

“Στον απόηχο της πανδημίας COVID-19, η αρχική ποιότητα των οχημάτων μειώθηκε σημαντικά, σύμφωνα με τη μελέτη J.D. Power 2022 U.S. Initial Quality StudySM (IQS), που δημοσιεύθηκε σήμερα. Οι διαταραχές που προκλήθηκαν από την πανδημία – προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, τιμές ρεκόρ υψηλών τιμών οχημάτων και μετακινήσεις προσωπικού – συνέβαλαν στο να φτάσουν τα προβλήματα των οχημάτων σε επίπεδο ρεκόρ στην 36χρονη ιστορία αυτής της μελέτης αναφοράς. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2021, ο κλάδος παρουσίασε αύξηση 11% στα προβλήματα ανά 100 οχήματα (PP100), δηλαδή 18 PP100 χειρότερα από πέρυσι, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος του κλάδου να ανέρχεται σε 180 PP100. Μια χαμηλότερη βαθμολογία αντικατοπτρίζει υψηλότερη ποιότητα οχημάτων”.

Σύμφωνα με το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Autopian πολλά από τα προβλήματα (έξι από τα 10 κορυφαία) σχετίζονταν με το infotainment, “κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς τα αποτελέσματα των μελετών της JD Power συχνά παρασύρονται από το infotainment”.

Τι γίνεται όμως με την αξιοπιστία του συστήματος κίνησης; Τα σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν πραγματικά τον τρόπο οδήγησης ενός αυτοκινήτου; Πόσο άλλαξαν αυτά κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αλλά σε πρώτο επίπεδο δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. 

Πάντως εδώ και καιρό κάποιοι αναρωτιούνται τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τa αυτοκίνητα που παράχθηκαν μεταξύ 2020 και 2022.

Ένας χρήστης του reddit σημειώνει σχετικά με το θέμα: “Εξαρτάται από το φίρμα και το μοντέλο. Υπήρξαν κάποιες αποφάσεις που ελήφθησαν τα τελευταία δύο χρόνια λόγω ελλείψεων στην προμήθεια:

  • Αφαίρεση χαρακτηριστικών με κάποια νεφελώδη υπόσχεση ότι θα προστεθούν ξανά (ή, για ορισμένα αυτοκίνητα, απλά εξαφανίστηκαν).
  • Χαλάρωση των προτύπων ποιότητας για τους προμηθευτές προκειμένου να αποσταλούν περισσότερα αυτοκίνητα.
  • Κατασκευάστε όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα με ό,τι είναι διαθέσιμο, αλλά αφήστε τα να περιμένουν επειδή δεν μπορούν να παραδοθούν μέχρι να προστεθούν τα τελευταία εξαρτήματα που λείπουν (εγχειρίδιο της GM).

Ο συνδυασμός αυτών των πραγμάτων μπορεί να σημαίνει π.χ. αν αγοράσατε ένα αυτοκίνητο MY 2020-2022+ μπορεί να έχετε λιγότερα χαρακτηριστικά από ένα προηγούμενο MY ή ένα μελλοντικό MY του ίδιου αυτοκινήτου.”

Με πληροφορίες από Autopian και reddit

Related posts

H BYD παρουσίασε αυτοκίνητο που κινείται στο νερό

timesadmin

Γιατί Ford και LG ακύρωσαν τη δημιουργία εργοστασίου μπαταριών στην Τουρκία

timesadmin

Αποκαλύφθηκε η νέα υπερδύναμη για την F1 και το motorsport

timesadmin

Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα

protothema.gr

Νέο Dacia Duster: Αυτές θα είναι οι τιμές του δημοφιλούς SUV

timesadmin

Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το νέο Mini Cooper-τι έχει αλλάξει

timesadmin