Έρευνα:-Η-πιο-συνηθισμένη-βλάβη-στα-καινούργια-αυτοκίνητα-στην-Ελλάδα
AYTOKINHTO

Έρευνα: Η πιο συνηθισμένη βλάβη στα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellas Direct από τις κλήσεις που δέχθηκε για οδική βοήθεια το 2023, η μηχανική βλάβη αποτέλεσε την κύρια αιτία ακινητοποίησης για πάνω από το 60% των αυτοκινήτων. Ακολουθεί το πρόβλημα με την μπαταρία, το οποίο προκάλεσε το 25% των κλήσεων, ενώ η αλλαγή ελαστικού ήταν η αιτία για το 10% των περιστατικών.

Σε πολύ μικρότερα ποσοστά καταγράφονται οι κλήσεις για επαναφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο (0,55%) και η ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%). Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν ότι το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης είναι αυξημένο εξαιτίας της μεγάλης ηλικίας και της κακής συντήρησης του ελληνικού στόλου αυτοκινήτων.

Ανά ηλικιακή κατηγορία οχημάτων

Στα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία ακινητοποίησης (83%), ακολουθούμενη από την απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας λόγω μπαταρίας (11%) και την αλλαγή ελαστικού (5,5%). Για τα αυτοκίνητα ηλικίας 26-30 ετών, το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης μειώνεται στο 72%, με προβλήματα μπαταρίας στο 19% και προβλήματα ελαστικών στο 6%.

Τα οχήματα ηλικίας 16-25 ετών παρουσιάζουν περαιτέρω μείωση των ακινητοποιήσεων λόγω μηχανικής βλάβης (66%), ενώ τα προβλήματα με την μπαταρία αυξάνονται στο 24% και με τα ελαστικά στο 8%.

Στα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών, η μηχανική βλάβη περιορίζεται στο 58% των περιπτώσεων, ενώ τα προβλήματα μπαταρίας και ελαστικών καταγράφονται στο 28% και 12% αντίστοιχα. Τέλος, στα αυτοκίνητα μέχρι 5 ετών, οι μηχανικές βλάβες εντοπίζονται στο 44%, με τα προβλήματα μπαταρίας στο 33% και τα προβλήματα ελαστικών στο 20%.

Συμπεράσματα από την ανάλυση δεδομένων

Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι κλήσεις για οδική βοήθεια λόγω μηχανικής βλάβης αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία του αυτοκινήτου. Η σύγκριση των καινούριων αυτοκινήτων με αυτά άνω των 30 ετών δείχνει σχεδόν διπλάσια αύξηση στις κλήσεις λόγω μηχανικών βλαβών. Τα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά ακινητοποίησης λόγω μπαταρίας (33%), γεγονός που αποδίδεται στις αυξημένες ηλεκτρικές ανάγκες των σύγχρονων οχημάτων.

Πηγή: topgeargreece.gr

Related posts

Video: Οδηγoύμε το GMA T.50, το απόλυτο supercar που θα μείνει στην ιστορία

timesadmin

F1 GP Μονακό: Ο Leclerc θυμήθηκε πώς είναι οι νίκες

wp-needuser

To Pininfarina Battista Edizione Nino Farina τιμά τον πρώτο πρωταθλητή της F1

timesadmin

Θα υπάρξει 9η γενιά Golf και θα είναι ηλεκτρική

timesadmin

Αυτόνομη οδήγηση: Δείτε πώς λειτουργεί η νέα έκδοση FSD Beta της Tesla

timesadmin

Πουλήθηκε η μοναδική μοτοσικλέτα Lotus και η τιμή της είναι ασύλληπτη

James Rollner