“Άνοιξαν”,-μετά-από-χρόνια,-τα-ελληνοτουρκικά-σύνορα-στον-σιδηρόδρομο-(Πύθιο)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

“Άνοιξαν”, μετά από χρόνια, τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον σιδηρόδρομο (Πύθιο)

Του Φώτη Φωτεινού 

Εμπορευματική αμαξοστοιχία, προερχόμενη από την Τουρκία, “σφύριξε” στο Πύθιο έπειτα από σχεδόν 7 χρόνια. Την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου, αμαξοστοιχία της TCDD “πέρασε” στο Πύθιο, μεταφέροντας οικοδομικά υλικά και πρώτες ύλες για την εταιρεία THRAKON, η οποία διατηρεί εργοστάσιο στην Ορεστιάδα. 

Στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πυθίου, μηχανή έλξης της Hellenic Train πραγματοποίησε τη σύνδεση με την αμαξοστοιχία (συνολικά αποτελούνταν από 8 βαγόνια, με συνολικό βάρος 480-500 τόνους), η οποία -στη συνέχεια- εκφορτώθηκε και τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν στον τελικό προορισμό τους με φορτηγά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, προερχόμενες από τον ΟΣΕ, η ενημέρωση που υπάρχει αναφέρεται στη διεξαγωγή ενός δρομολογίου ανά εβδομάδα.

Σε κάθε περίπτωση, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων από και προς την Τουρκία και εφόσον αυτά αποκτήσουν σταθερή συχνότητα, δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.

Από την πλευρά της, η THRAKON, η οποία υλοποίησε τις πρώτες εγκαταστάσεις της στην Ορεστιάδα (σήμερα τα δομικά υλικά της παράγονται σε 5 εγκαταστάσεις στην Ελλάδα) διαβλέπει εξαγωγικές “ευκαιρίες” μέσω του σιδηροδρόμου προς τα Βαλκάνια.

Η σημασία του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο 

Σε κάθε περίπτωση, ο σιδηροδρομικός άξονας Αλεξανδρούπολη – Πύθιο – Ορεστιάδα – Ορμένιο συγκαταλέγεται μεταξύ των “προτεραιοτήτων” του υπουργείου Μεταφορών, του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα και από τη δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης. 

Εάν υπάρξουν ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, τότε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε θέση, ακόμη και τώρα, να ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές με λιμάνια της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με αναλυτές των συνδυασμένων μεταφορών, ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος είναι σε θέση να αποτελέσει ικανοποιητική εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, αποφεύγοντας την Τουρκία, σε συνδυασμό με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην Αλεξανδρούπολη.

Είναι ενδεικτικό ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει δημοπρατήσει, μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δύο σημαντικά έργα για την Αλεξανδρούπολη: Το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη), με στόχο τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων γραμμών υψηλών ταχυτήτων.

Αντίστοιχα, το υπουργείο Μεταφορών συμβασιοποίησε και το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει, κυρίως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αναβαθμίζοντας τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές του λιμένα.

Related posts

Αύξηση 25,4% στις ελληνικές εξαγωγές τον Φεβρουάριο, αλλά και μεγάλη αύξηση του εμπορικού ελλείμματος

timesadmin

Στα 23.702 τα ενταγμένα έργα στη δράση για την Επανεκκίνηση Εστίασης

timesadmin

Πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ απο τη ΔΙΜΕΑ για φαινόμενα αισχροκέρδειας

timesadmin

Eurobank: Έντονη επιδείνωση του ισοζυγίου εμπορευμάτων στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, κρίσιμος ο ρόλος του τουρισμού

timesadmin

Οι παράγοντες που θα επηρεάσουν την πορεία της αγορά των ακινήτων

timesadmin

Υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο Gov-ERP – Είναι το πρώτο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης

timesadmin