Ένα από τα βασικά στοιχεία που κάνουν ένα αστείο καλό, είναι το timing. Όταν ξεκινάς από λάθος βάση λοιπόν, δύσκολα θα “σώσεις” την παρτίδα και η υπόθεση timing μάλλον διέφευγε της προσοχής της Volkswagen που αποφάσισε να κάνει ένα πρωταπριλιάτικο αστείο τρεις ημέρες πριν την 1η του Απρίλη. Όλα ξεκίνησαν από μία ανακοίνωση που… διέρρευσε στο διαδίκτυο στις 29 Μαρτίου. Το αμερικανικό παρακλάδι της γερμανικής εταιρίας κατέβασε την ανακοίνωση από τον ιστότοπο της αλλά όχι πριν κάποια μέσα προλάβουν να την αποθηκεύσουν. Σύμφωνα με την ανακοίνωση λοιπόν, η Volkswagen θα μετονομαζόταν σε… Voltswagen χωρίς να διευκρινίζεται αν η αλλαγή θα ήταν μόνιμη αλλά τονίζοντας ότι θα αφορά μονάχα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.

Όταν της δόθηκε η ευκαιρία να αποκαλύψει την αλήθεια, η Volkswagen μέσω των εκπροσώπων της δεν σχολίασε (όπως συνηθίζεται στις διαρροές) αλλά ανέφερε ότι δεν πρόκειται για πρωταπριλιάτικο αστείο. Λογικό… στις 29-30 του Μαρτίου! Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα που η γερμανική εταιρία αποκάλυψε ότι η είδηση της μετονομασίας της ήταν όντως ένα πρωταπριλιάτικο αστείο και πραγματικά, δεν γνωρίζω αν γέλασε κάποιος. Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα δίκαιοι, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι φάρσες κατά την λεγόμενη “April fools’ day” γίνονται αστείες μέσω της παραπλάνησης του ανυποψίαστου θύματος αλλά αυτό έχει νόημα όταν και μόνο όταν γίνονται την 1η του Απριλίου!

Επανερχόμαστε λοιπόν στο ζήτημα του timing. Αν εγώ κάνω μία φάρσα στις 12 Φεβρουαρίου και σου πω την πρωταπριλιά ότι ήταν φάρσα, δεν ήταν πρωταπριλιάτικη φάρσα. Ήταν απλά ένα κακόγουστο αστείο. Δεν ήταν καν αστείο. Δεν ήταν ούτε χαριτωμένο, ούτε έξυπνο. Ίσως αν γινόταν την σωστή ημέρα η αντίδραση να ήταν διαφορετική αλλά η Volkswagen ήθελε να γίνει πονηρή και στην προσπάθεια της, αν κρίνουμε από την αντίδραση του ειδικού τύπου και του κοινού στην άλλη άκρη του ωκεανού, έχασε ένα μικρό μέρος της συμπάθειας του κόσμου…