7.3 C
Athens
April 11, 2021
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας. Μεγάλο και μοναδικό ρεκόρ

Παγκόσμια-Ημέρα-Γυναίκας.-Μεγάλο-και-μοναδικό-ρεκόρ

Θέλοντας και εμείς να συμμετάσχουμε στην παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, επιλέξαμε να αναφερθούμε σε μία γυναίκα που τόλμησε σε εκείνη την εποχή να κάνει κάτι που ελάχιστες γυναίκες θα τολμούσαν. Ο λόγος για την Μαρία Τερέζα ντε Φίλιππις που γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1926 στην Νάπολη στην Ιταλία από Ισπανίδα μητέρα και Ιταλό πατέρα που έφερε τον τίτλο του Κόμη και είχε στην ιδιοκτησία του το Palazzo Marigliano στην Νάπολη και είχε άλλα τέσσερα αδέλφια. Ανήσυχο πνεύμα από μικρή με έντονο το αίσθημα του ανταγωνισμού, ασχολήθηκε με την ιππασία και το τένις αλλά από την ημέρα που οδήγησε για πρώτη φορά αυτοκίνητο αναγνώρισε τι ήθελε να κάνει στην συνέχεια. Μία συνέχεια που ακολούθησε σύντομα και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο, διότι αποφάσισε να μπεί στον κόσμο των αγώνων.

Τολμηρή απόφαση

Εάν μετρήσετε πόσες γυναίκες επέλεξαν να μπούν σε ένα τόσο ανδροκρατούμενο σπόρ θα καταλάβετε πόσο τολμηρή απόφαση είναι τώρα. Εάν αυτό το μεταφέρετε χρονικά στο 1948, η απόφαση αποκτά μία άλλη διάσταση, την οποία απόφαση αμφισβήτησαν ακόμη και τα αδέλφια της που καθ’ οδόν προς την αγωνιστική πρεμιέρα, όχι μόνο προσπαθούσαν να την πείσουν ότι δεν θα τα κατάφερνε αλλά έβαζαν και στοίχημα!. Η πρόκληση λοιπόν ήταν μεγάλη για μία κοπέλα 22 ετών σε έναν αγώνα του πρωταθλήματος τουρισμού, απόστασης 10 χλμ. στην περιοχή του Σαλέρνο και στο τιμόνι ενός Fiat 500, καταφέρνοντας τελικά όχι «απλώς» να είναι γρήγορη αλλά να τερματίσει πρώτη. Η αρχή είχε γίνει με συνεχή αποτελέσματα στις πρώτες θέσεις των αγώνων του πρωταθλήματος τουρισμού όπως η δεύτερη θέση το 1954 στο πρωτάθλημα της χρονιάς, ενώ έχει ανέβει εν τω μεταξύ στα 750 κ.εκ. και στις χρονιές 1953-1954 οδηγώντας ένα Osca 1100 τερμάτισε πρώτη στον 12ωρο αγώνα της Πεσκάρα, όπως και σε αρκετούς αγώνες ακόμη. Κάπου εκεί πήρε την μεγάλη στροφή!

Η Maserati τότε μεσουρανούσε αγωνιστικά ως ένα από τα μεγάλα ονόματα και παρακολουθώντας την πορεία της Μαρίας Τερέζας. Της προτείνει συνεργασία το 1955 για να οδηγήσει την 2000 Α6 GCS, για το οποίο έγραψε λίγο αργότερα. για τα αγωνιστικά της χρόνια « Ένα ισχυρό αυτοκίνητο με το οποίο ένιωσα ότι μπορούσα να κάνω οτιδήποτε… και το έκανα», προσθέτοντας, « Καημένο αυτοκίνητο ! Τόσα πολλά θεαματικά ατυχήματα, αλλά και τόσες πολλές νίκες!»  Μεγαλύτερη από τις νίκες που κατέκτησε ήταν στον αγώνα Κατάνια-Αίτνα με ρεκόρ χρόνου το οποίο κράτησε για τρία χρόνια!

Η πιο μεγάλη ώρα

Ήταν το 1957 όταν η Maserati με τον Φάντζιο παίρνει το Π.Π. με την 250F και αποσύρεται από τους αγώνες. Η Φιλίππις παίρνει την ευκαιρία και με αυτό το μονοθέσιο ως ιδιωτική συμμετοχή παίρνει μέρος την επόμενη χρονιά στο Γκράν-Πρί του Βελγίου υπο την καθοδήγηση του Φάντζιο που ήταν πια ο μέντοράς της, για να γίνει έτσι η πρώτη γυναίκα στην ιστορία που οδήγησε σε αγώνα Φόρμουλα Ένα. Αντίθετα στο ρεύμα, έκλεισε τα αυτιά της στα πολλά που άκουγε τότε όπως αυτό που είχε πεί ένας Γάλλος ότι «το μόνο κράνος που μπορεί να βάλει μία γυναίκα είναι αυτό στο κομμωτήριο» Δεν την ενδιέφεραν όμως όλα αυτά και διεκδίκησε μία θέση, άσχετα από αποτελέσματα, με ένα ρεκόρ που δεν μπορεί ούτε να σπάσει ούτε να ισοφαριστεί. Ήταν πολύ δύσκολο αλλά το πείσμα της ήταν μεγάλο και η αναγνώριση ήλθε και αργότερα όταν ανέλαβε αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ομίλου πρώην οδηγών στην Φόρμουλα Ένα.

Έδειξε και τον δρόμο

Για τα επόμενα 15 χρόνια καμία γυναίκα δεν προσπάθησε κάτι ανάλογο και μόνο την τριετία 1974-1976 ήταν η Λέλα Λομπάρντι με ένα δικό της επίσης πολύ μεγάλο ρεκόρ αφού μέχρι σήμερα είναι η μόνη που κατάφερε να τελειώσει Γκραν-Πρι σε βαθμολογούμενη θέση και πιο πρόσφατα η Τζιοβάννα Αμάτι το 1992. Τώρα, πέντε χρόνια μετά τον θάνατό της το 2016 σε ηλικία 89 ετών αξίζει να θυμηθούμε κάτι που έλεγε η ίδια για τον εαυτό της. «Ήμουν γενναία, απερίσκεπτη ή ανόητη; Διαλέξτε ότι θέλετε, έκανα με ταχύτητα το όνειρό μου»

Related posts

Το Audi Q2 βελτιώνεται και περνά το τεστ αποφυγής ταράνδου.

times1

Εντός του 2021 η πρώτη ηλεκτρική Mercedes-AMG

times1

Mercedes C-Class Sedan &Εstate. Διαθέσιμες από  45350 Ευρώ

times1

Jeep Magneto. Αποκαλύπτεται

times1

Peugeot: Ναι στο ηλεκτρικό 308, μάλλον όχι στο καυτό 308 PSE.

times1

Η Lexus μένει πιστή στα sports cars… αλλά εξηλεκτρισμένα!

times1

Leave a Comment