Η συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA Group σε μία νέα οντότητα ονόματι Stellantis έφερε 14 μάρκες κάτω από την ίδια στέγη. 14 πολύ διαφορετικές μάρκες με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικό προσανατολισμό, διαφορετικές δυνάμεις και φυσικά, διαφορετική απήχηση σε διαφορετικές περιοχές. Ανάμεσα τους κάποιες οι οποίες παρά το “βαρύ” όνομα, δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα και η λογική θα έλεγε ότι θα είναι από τις πρώτες που θα μας άφηναν στον αναπόφευκτο… εξορθολογισμό του portfolio της Stellantis. Ο λόγος για την Lancia που ζει στην μηχανική υποστήριξη και για την Chrysler στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.

Ο CEO της Stellantis όμως, δήλωσε ότι κάθε μάρκα θα έχει μία ευκαιρία να πετύχει. Ο Carlos Tavares είπε πως θα υποστηρίξει και τις δύο εταιρίες και τα εργοστάσια τους επενδύοντας σε νέα προϊόντα, δίνοντας τους την ευκαιρία να ανακάμψουν όσο η μητρική θα αναζητά τρόπους να μειώσει τα κόστη και να εξοικονομήσει κάποια χρήματα. Για να γίνει αυτή η προσπάθεια υπό τις βέλτιστες συνθήκες μάλιστα, οι 14 μάρκες που απαρτίζουν την Stellantis χωρίστηκαν σε group και η Lancia ανήκει στο “Premium” μαζί με την Alfa Romeo και την DS Automobiles και πάνω από την Opel και Peugeot που ανήκουν στις λεγόμενες “Upper Mainstream” μάρκες. Τι σημαίνει αυτό ακριβώς; Δεν γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο και μάλλον θα κάνουμε λίγο καιρό ακόμα μέχρι να δούμε κάτι χειροπιαστό.

Πάντως τίποτα δεν θα μείνει ίδιο στη νέα εποχή των FCA και PSA. Η Stellantis θα πρέπει να βρει τρόπους να γίνει “εξυπνότερη και πιο αποδοτική”, όπως δήλωσε ο Tavares, οπότε υπάρχει πολύ δουλειά που θα προηγηθεί του οποιοδήποτε πλάνου ανακοινωθεί. Υπομονή και όλα θα αποκαλυφθούν όταν έρθει η ώρα.