Δύσκολα προβλέπει κανείς την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στο τεστ αποφυγής ταράνδου χωρίς να έχει εμπειρία με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πάρε για παράδειγμα το Ford Focus Active Sportbreak. Είναι ένα μεσαίο station wagon που εστιάζει στην ευελιξία και την πρακτικότητα. Έχει αυξημένη κατά 30 χιλιοστά εμπρός και 34 πίσω, απόσταση από το έδαφος, διαφορετικό στήσιμο και γεωμετρία στην ανάρτηση πέραν των συνηθισμένων γι’ αυτές τις εκδόσεις “διακοσμητικών”. Εξοπλίζεται δε, με ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά Continental ContiEcoContact 6 σε διάσταση 215/55.  Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, οι προσδοκίες για τις επιδόσεις του στο διαβόητο τεστ είναι σχετικά χαμηλές. Δεν παύει να είναι όμως ένα Ford, με ότι αυτό συνεπάγεται για το σύστημα διεύθυνσης και την οδική συμπεριφορά του.

Το Focus Active Sportbreak λοιπόν, στην mild-hybrid εκδοχή του με τον 1000άρη EcoBoost των 155 ίππων, τα κατάφερε μία χαρά στην δοκιμασία. Οι αντιδράσεις του ήταν άκρως προβλέψιμες, άκρως ασφαλείς και δεν τρόμαξε τους δοκιμαστές με οποιονδήποτε τρόπο. Η μέγιστη ταχύτητα με την οποία κατάφερε να ολοκληρώσει το τεστ ήταν 75 km/h αλλά ακόμα και στις αποτυχημένες προσπάθειες με υψηλότερη ταχύτητα, το υπερυψωμένο station wagon της Ford απλά υπέστρεφε μέχρι να το “μαζέψουν” τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας. Το βασικότερο δε, είναι ότι αντιδρούσε με τον ίδιο τρόπο με αποτέλεσμα να κάνει την ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη. Στο σλάλομ από την άλλη, το Focus Active Sportbreak αποδείχθηκε σχεδόν… απολαυστικό με το τιμόνι να αποτελεί σύμμαχο του οδηγού, όπως και η ανάρτηση που αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς, κατάφερε να ελέγχει με ακρίβεια τις κλίσεις του αμαξώματος. Κάπως έτσι προκύπτει το “X” στην αναμέτρηση αλλά είναι ξεκάθαρο ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Ford Focus είχε τον έλεγχο του παιχνιδιού.