13 C
Athens
January 23, 2021
ΕΛΛΑΔΑ

Με το σύστημα GIS οι αυτοψίες δρόμων στο Κιλκίς: Πώς θα εντοπίζει λακούβες, καθιζήσεις, φθορές

Με-το-σύστημα-gis-οι-αυτοψίες-δρόμων-στο-Κιλκίς:-Πώς-θα-εντοπίζει-λακούβες,-καθιζήσεις,-φθορές

Με ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο θα είναι συνδεδεμένο σε γεωπληροφοριακό σύστημα GIS θα γίνονται από τα τέλη της χρονιάς οι αυτοψίες στο οδικό δίκτυο του Κιλκίς, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η διαδικασία καταγραφής των προβλημάτων που προκύπτουν και να επιταχυνθεί η αποκατάστασή τους. Η συσκευή που θα κρατούν στο χέρι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας θα έχει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ολοκληρωμένο γεωπληροφοριακό σύστημα καταγραφής και διαχείρισης του οδικού δικτύου που θα δημιουργηθεί και εκεί θα καταγράφεται άμεσα και με ακρίβεια το γεωγραφικό στίγμα του σημείου όπου υπάρχει πρόβλημα. Το σύστημα θα τροφοδοτείται, επίσης, με φωτογραφίες και με βάση αυτές θα προσδιορίζονται στοιχεία όπως η έκταση της βλάβης, τα εργαλεία και τα υλικά που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάστασή της.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο προϊστάμενος του τμήματος Έργων- Δομών περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, Παύλος Πετρίδης, η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οικονομίες κλίμακας καθώς η πληροφόρηση είναι πιο άμεση και προσβάσιμη από όλους τους αρμόδιους, μειώνονται οι εργατοώρες, προγραμματίζονται τα δρομολόγια για την αποκατάσταση των βλαβών και ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα για τις εργασίες που γίνονται.

«Το οδικό δίκτυο του νομού, επαρχιακό και εθνικό, που ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, είναι περίπου 900 χιλιόμετρα. Κατά καιρούς υπάρχουν διάφορες εργολαβίες που εκτελούνται. Ένα μεγάλο μέρος του δικτύου είναι σε καλή κατάσταση, από εκεί και πέρα όμως προκύπτουν διάφορα θέματα ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές» αναφέρει ο κ. Πετρίδης. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται φθορές του οδοστρώματος, λακούβες, καθιζήσεις ή καταστροφές πινακίδων.

Παράλληλα, ο προϊστάμενος του τμήματος Έργων Δομών περιβάλλοντος, επισημαίνει ότι στόχος της αντιπεριφέρειας είναι «μακροπρόθεσμα, να ενταχθούν στο σύστημα και άλλοι φορείς, όπως οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων και η τροχαία που κάνει επιθεώρηση του οδικού δικτύου ώστε να μπορούν να ενημερώνουν άμεσα, ηλεκτρονικά, για τυχόν βλάβες». «Το πρόγραμμα θα είναι πιλοτικό. Προφανώς μετά θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και άλλοι εφόσον δουν ότι όντως είναι λειτουργικό και αποδοτικό» προσθέτει.

Τη σχετική σύμβαση υπέγραψαν ο αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης και εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας ενώ η δαπάνη ύψους 61.752 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ιδίων Πόρων της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Όπως αναφέρει η σύμβαση, ο κυριότερος σκοπός του συστήματος είναι να αυτοματοποιήσει και να μηχανογραφήσει τη διαδικασία ελέγχου και επιδιόρθωσης βλαβών του οδικού δικτύου της περιοχής ευθύνης της Π.Ε. Κιλκίς καταγράφοντας, παρακολουθώντας και λαμβάνοντας ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία του οδικού δικτύου και των εργασιών που πραγματοποιούνται σ’ αυτό.

- -

Related posts

Έρευνα : Οι Έλληνες νοσταλγούν… το γραφείο – Η πλειονότητα θέλει να επιστρέψει

times1

Άρση μέτρων με το «σταγονόμετρο» – Ο οδικός χάρτης μετά το άνοιγμα των σχολείων

times1

Κοροναϊός : Ανησυχία στην Ελλάδα για το τρίτο κύμα – Σε ετοιμότητα για νέα μέτρα

times1

Σαρηγιάννης : Ανησυχούμε για τη μετάλλαξη του κοροναϊού – Φόβοι για τρίτο κύμα

times1

Κοροναϊός : Άνοιξε η πλατφόρμα των ραντεβού εμβολιασμού για τις ηλικίες 80-84 ετών

times1

Καλλιθέα : Πέθανε η 90χρονη που μαχαιρώθηκε από τον εγγονό της

times1