Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μία εταιρία θα μπει στην διαδικασία απλούστευσης της γκάμας της. Μπορεί να προσφέρει υπερβολικά πολλές επιλογές (σε μοντέλα, εκδόσεις, κινητήρες ή επίπεδα εξοπλισμού) οι περισσότερες εκ των οποίων δεν δικαιολογούν την ύπαρξη τους με υψηλές πωλήσεις. Μπορεί να σχεδιάζει μία εκ βάθρων ανανέωση και συρρίκνωση της εν λόγω γκάμας ώστε να “απελευθερώσει” ένα ή περισσότερα εργοστάσια. Μπορεί να αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες ή να χρειάζεται να κάνει περικοπές σε έναν τομέα για να επενδύσει σε έναν άλλο. Τις περισσότερες φορές, κρύβεται ένας συνδυασμός όλων αυτών και άλλων που δεν έχουμε χρόνο ή χώρο για να αναλύσουμε και πιστεύω ότι αυτό ισχύει στην περίπτωση της BMW.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η γερμανική εταιρία αναζητά τρόπους να βρεθεί εκεί που σταμάτησε πριν χτυπήσει η πανδημία και πιο συγκεκριμένα, στοχεύει στην αύξηση του περιθωρίου κέρδους της από το 8% (προ-COVID) στο 10%. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος απαιτείται η ανάκαμψη της αγοράς και η αύξηση στις πωλήσεις premium αυτοκινήτων στην Κίνα είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι αλλά δεν αρκεί. Πώς να αρκεί όταν πρέπει από τη μία να ικανοποιήσεις τους μετόχους σου με διαρκώς αυξανόμενα κέρδη και από την άλλη, πρέπει να επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες όπως αρμόζει σε μία premium μάρκα;

Γι’ αυτό, η BMW δεν εξετάζει την λύση της συγχώνευσης με κάποια άλλη εταιρία αλλά εξετάζει διάφορους τρόπους που θα της επιτρέψουν να επιβιώσει και να μεγαλώσει χωρίς να στηριχθεί σε “εξωτερική” βοήθεια. Ένας, είναι η μείωση της πολυπλοκότητας στην γκάμα. Η BMW φαίνεται πως έχει πάρει την απόφαση να μειώσει τους διαθέσιμους κινητήρες καθώς και τον αριθμό των στοιχείων εξοπλισμού που οι ιδιοκτήτες δεν χρησιμοποιούν. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της είναι και η δραστική αναδιοργάνωση του λογισμικού και αυτή είναι η δεύτερη φορά που μιλάμε για λογισμικό σε κουβέντα για αυτοκίνητα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό που μένει να δούμε είναι πώς θα υλοποιηθούν οι αλλαγές που θέλει να κάνει η BMW. Σε ποια κλίμακα, σε ποιες αγορές και με ποιον τρόπο.