Ένας υποθαλάσσιος αγωγός θα προκαλέσει κύματα ευχαρίστησης σε ένα νησί ξεχασμένο από τον χρόνο, όπου ούτε αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούν.

Είναι γνωστό πως πολλά μικρά νησιά μας αντιμετωπίζουν πρόβλημα ύδρευσης. Τα απαραίτητα μικρά βήματα ώστε να επιλύονται αυτά, είναι καθοριστικής σημασίας για τους μικρόκοσμους των περιοχών αυτών. Εκτός της απρόσκοπτης και συνεχούς ροής του νερού –εφόσον ολοκληρωθούν κάποιες παρεμβάσεις-υπάρχει και οικονομία στους δημοτικά ταμεία.

Στο δήμο Νότιου Πηλίου, φαίνεται πως ο σχεδιασμός υποθαλάσσιου αγωγού μπήκε στις ράγες. Ο διαγωνισμός για την μελέτη προκηρύχθηκε και έχει τίτλο «Αγωγός ύδρευσης σύνδεσης Αλογόπορου-Ν. Παλαιού Τρικερίου-Υποθαλάσσιο τμήμα» προϋπολογισμού 196.696 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα η μελέτη αφορά την εγκατάσταση υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης, ο οποίος θα συνδέει τη Νήσο Παλαιού Τρικερίου με το χερσαίο τμήμα του αγωγού στη θέση «Αλογόπορος». Ο σχεδιαζόμενος υποθαλάσσιος αγωγός θα έχει μήκος της τάξεως των 1.200 μ. περίπου.

Το καλό είναι πως ο δήμος έχει ήδη προβεί στην εκπόνηση μελετών για την υλοποίηση του χερσαίου τμήματος του αγωγού ύδρευσης, που θα εκκινεί από υφιστάμενη πηγή (δεξαμενή) στην περιοχή «Λέκα» και καταλήγει στον «Αλογόπορο».

Η τοποθέτηση του δημάρχου Νοτίου Πηλίου Μιχαήλ Μίτζικου είναι ενδεικτική της σοβαρότητας της παρέμβασης που όπως προαναφέραμε θα μειώσει αισθητά και τα κόστη: «Οι ανάγκες ύδρευσης του νησιού του Παλαιού Τρικερίου καλύπτονται έως σήμερα με μεταφορά νερού μέσω υδροφόρας και με ρυμουλκό που έρχεται από το Βόλο, διαδικασία η οποία πέραν των επισφαλειών που αυτή ενέχει, είναι ιδιαίτερα δαπανηρή με συνολικό ετήσιο κόστος μεταφοράς/συντήρησης ύψους 100.000 ευρώ περίπου να επιβαρύνει το Δήμο μας.»

» Η υπό εκπόνηση μελέτη αποτελεί την αφετηρία για την οριστική επίλυση του σημαντικότερου προβλήματος που αντιμετωπίζει ανέκαθεν το Νησί Τρίκερι καθώς θα υδροδοτείται πλέον από το Φράγμα «Παναγιώτικο»» μας είπε.

Το σημαντικό κομμάτι της επένδυσης βέβαια είναι η εξασφάλιση μετά της αναγκαίας χρηματοδότησης για την κατασκευή του αγωγού, που σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να κοστίσει γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με το χερσαίο τμήμα στη θέση Αλογόπορος.

Να σημειώσουμε πως και στον Αλογόπορο δίκτυα ύδρευσης δεν υπάρχουν και οι κάτοικοι εξυπηρετούνται με υδροφόρα οχήματα. Ναι, ακόμη στη χώρα μας συμβαίνει και αυτό. Μιλώντας με τον δήμαρχο μάς επισήμανε πως οι πάνω από 70 οικογένειες που ζούνε στο νησί αναμένουν με ιδιαίτερη ανυπομονησία το έργο.

Το νησί του Παλαιού Τρικερίου –επειδή βρίσκεται σε ναυτικό κόμβο- φιλοξενεί τους καλοκαιρινούς μήνες χιλιάδες περαστικούς επισκέπτες οι οποίοι απολαμβάνουν είτε μερικές ώρες στη περιοχή είτε και διαμένοντας στο νησί.

Στο νησί ως γνωστόν απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και αποτελεί και το μοναδικό νησί στα διοικητικά όρια του δήμου Νοτίου Πηλίου. Από την πλευρά μας θα τονίσουμε πως η ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας εξαρτάται κατά πολύ από τις υποδομές μας. Ποιος άνθρωπος άλλωστε θα πήγαινε να αγοράσει εξοχική κατοικία σε ένα νησί το οποίο δεν έχει δίκτυο ύδρευσης; Μάλλον ελάχιστοι θα το τολμούσαν, οπότε η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού αποτελεί ένα βήμα που αυξάνει τις προοτπικές ανάπτυξης της περιοχής.

Γράψτε το σχόλιό σας