Σύμφωνα με την Renault, το e-tech υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί ήδη στο Megane, το Captur και το Clio είναι ήδη “πολύ κοντά” στο Hybrid Synergy Drive της Toyota όσον αφορά στο κόστος. Η γαλλική εταιρία, όπως κάνουν πολλές φορές οι κατασκευαστές, διέλυσε το σύστημα της Toyota στα εξ ων συνετέθη και διαπίστωσε ότι το κόστος των εξαρτημάτων δεν διαφέρει σημαντικά από αυτό των δικών της, παρά το γεγονός ότι η ιαπωνική φίρμα εξελίσσει το εν λόγω σύστημα τα τελευταία 20 χρόνια ενώ η Renault ξεκίνησε πολύ αργότερα.

Αυτό όμως είναι απλά μία διαπίστωση και δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτα στον καταναλωτή. Αυτό που θεωρώ πως έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι η πρόβλεψη του επικεφαλής της Renault, Luca de Meo ότι το κόστος του e-tech υβριδικού συστήματος “θα μειωθεί δραματικά εντός των επόμενων 2-3 ετών” και αυτό, όπως καταλαβαίνεις, έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία στην τελική. Για όλα αυτά, θα πρέπει να ευχαριστούμε (και) την Formula 1 καθώς, όπως αποκάλυψε ο de Meo, η Renault δουλεύει πάνω στο υβριδικό σύστημα της για περίπου 10 χρόνια τώρα και καίριο ρόλο στην εξέλιξη του έπαιξαν τα… μαθήματα που προέκυψαν από την ενασχόληση της γαλλικής μάρκας με την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εντύπωση προκαλεί πάντως η εμμονή της Renault να μην μοιράζεται το e-tech με τη Nissan ή την Mitsubishi δημιουργώντας τις πολυπόθητες τη σήμερον ημέρα συνέργιες και χαμηλώνοντας περαιτέρω το κόστος του συστήματος.

Αυτή ήταν η ίδια ερώτηση που έκανα όταν ήρθα στην εταιρία – Γιατί να μην έχουμε την ίδια λύση; Αλλά η ιστορία, είναι ιστορία.

Απάντησε ο de Meo, χωρίς να απαντά επί της ουσίας. Το μόνο που πρόσθεσε είναι ότι το e-tech της Renault ταιριάζει περισσότερο στις συνθήκες στην Ευρώπη από το ePower της Nissan αλλά και πάλι, αυτό δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα απαντά.