Δεν υπάρχουν πολλοί quad-turbo κινητήρες στον κόσμο και αν μιλάμε ειδικότερα για κινητήρες πετρελαίου, μονάχα ο B57S της BMW έρχεται στο μυαλό. Ένας γίγαντας με χωρητικότητα 3 λίτρων που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην 750d πίσω στο 2016, παρέχοντας 400 ίππους και 760 Nm ροπής αλλά και σχεδόν 1.000 εμβέλειας χάρη στον συνδυασμό υψηλής απόδοσης και αποδοτικότητας. Από τότε, ο quad-turbo diesel βρήκε τον δρόμο του για διάφορα μοντέλα της γερμανικής φίρμας από την 5 Series μέχρι και την X7 και δεν είχε πρόβλημα να κινήσει ταχύτατα κανένα από αυτά αλλά έφτασε η ώρα να μας αποχαιρετίσει και η BMW ετοίμασε μία ειδική έκδοση για να τιμήσει έναν από τους πιο ξεχωριστούς κινητήρες παγκοσμίως.

Ο λόγος για τον οποίο η παραγωγή του B57S φτάνει στο τέλος της είναι προφανής: ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι υπερβολικά πολύπλοκος και κατά συνέπεια, το κόστος παραγωγής του και το κόστος εξέλιξης του ώστε να συμμορφώνεται με τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων είναι απαγορευτικό. Για το τελικό “αντίο” όμως, η BMW θα λανσάρει σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης την X5 M50d και την X7 M50d Final Edition με υπερπλήρη εξοπλισμό και τα εκ των ουκ άνευ διακριτικά στα μααρπιέ. Κρίμα για τον B57S, αν όχι για κάποιον άλλο λόγο, επειδή η βιομηχανία αυτοκινήτου περνά σε μία φάση κανονικοποίησης και οι πραγματικά ξεχωριστές επιλογές σπανίζουν.